פשרה: הבנק הבינלאומי יפרסם התנצלות בפני עודד דסאו

ההסכם הושג במסגרת תביעה שהגיש דסאו נגד הבנק בטענה כי פעל ברשלנות כשהגיש נגדו בקשה להמצאת התראת פשיטת-רגל ■ ההתנצלות תפורסם באחד העמודים הראשונים של "גלובס", "ידיעות אחרונות" ו"מעריב"

הבנק הבינלאומי יפרסם מודעת התנצלות בולטת בפני עודד דסאו באחד העמודים הראשונים של העיתונים "גלובס", "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", על שפתח נגדו בהליכי פשיטת-רגל. כך נקבע בהסכם פשרה שנחתם בין הצדדים ואושר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ההסכם הושג במסגרת תביעה בסך 5 מיליון שקל שהגיש דסאו נגד הבנק ופרקליטו, עו"ד ישעיהו גיבור, בה טען כי הם פעלו ברשלנות רבתי בהגישם נגדו בקשה להמצאת התראת פשיטת-רגל, בהסתמך על פסק דין שהושג תוך הטעיית בית המשפט ותוך הצגת מצגי-שווא.

באמצעות עוה"ד יגאל כהן ואסף כהן טען דסאו כי הבנק ועו"ד גיבור הטעו את הרשם אבי שלו, כשטענו כי דסאו לא הפקיד ערובה בסך 150 אלף שקל, שעמדה כתנאי לביטול פסק דין שניתן נגדו במעמד צד אחד - זאת בשעה שהערבות הופקדה במועד.

לדברי דסאו, לאחר שהטעו את הרשם ומבלי שיידעו אותו על צעד זה, הם פתחו נגדו תיק הוצאה לפועל והחלו לנקוט בהליכי פשיטת-רגל. לדסאו נודע על ההליכים נגדו רק במהלך הערב, כשצפה בטלוויזיה. הוא תבע פיצוי בגין הפרסום הפוגעני ובשל אובדן פרויקטים וסיכול עסקאות בהן היה מתקשר אלמלא פרסום זה.

בדיון שהתקיים אתמול (ב') בפני השופט אליהו בכר קיבלו הצדדים את המלצתו, לפיה הבנק יפרסם מודעות בגודל שליש עמוד ב-3 עיתונים יומיים - ובתמורה תסולק תביעתו ותושב לו אגרת המשפט.

יצויין כי ביולי השנה קיבל בית המשפט המחוזי בקשה אחרת של הבנק הבינלאומי להמציא התראת פשיטת-רגל לדסאו, נוכח חוב של כ-455 אלף שקל.

דסאו, שהיה בעל השליטה בחברה הציבורית גולן מלאכת מחשבת, עומד לדין פלילי באשמת גניבה, מירמה ועבירות ניירות ערך שביצע לכאורה, כשמשך כ-4.8 מיליון דולר מקופת החברה לחשבונו הפרטי, ולא דיווח על כך כדי להסתיר את המשיכות מהדירקטוריון והמשקיעים. (ת"א 2602/07).