בניגוד לפרסומים: כחלון אינו מנוע מלעסוק בסוגיות הקשורות ב-HOT

אחותו של שר התקשורת משמשת כסמנכ"לית משאבי אנוש ב-HOT, אולם ההגבלה שחלה עליו נוגעת רק למקרים שבהם ישנם חילוקי דעות בענייני HOT בדרג המקצועי

חברת 013 נטוויז'ן פנתה לשר התקשורת, משה כחלון, וביקשה למנות שר אחר שיעסוק בענייני HOT, וזאת בשל העובדה שכחלון נמנע מלגעת בנושאים שנויים במחלוקת הקשורים לחברה, בגלל שאחותו, עמליה זרקא, משמשת כסמנכ"לית משאבי אנוש ב-HOT.

נדגיש כי בניגוד לכל הפרסומים, כחלון אינו מנוע מלעסוק בסוגיות הקשורות ב-HOT. ההגבלה שחלה עליו נוגעת רק למקרים שבהם ישנם חילוקי דעות בדרג המקצועי בענייני HOT , והוא כשר אמור לקבל החלטה בעניין. כך, למשל, אם קיימת מחלוקת בין מנכ"ל וסמנכ"ל על מתן אישור כלשהו - המחלוקת מגיעה לשר התקשורת, והוא אמור להכריע בה.

במקרה של HOT היו במשרד התקשורת חילוקי דעות קשים בקרב הסמנכ"לים סביב מתן רישיון ISP לחברה ובאילו תנאים הוא יינתן לה. איש לא חלק על כך שהחברה צריכה היתה לקבל רישיון ISP, אך היו מי שסברו כי התנאים המקוריים של הרישיון מסוכנים להתפתחות שוק האינטרנט, ודרשו להחמיר בתנאים לקבלת הרישיון.

בנקודה זו עלה החשש כי כחלון יצטרך להכריע בוויכוח. בסופו של דבר הוויכוח הסתיים בתוך הדרג המקצועי לאחר שהוחמרו התנאים לקבלת הרישיון ב-HOT, וכחלון לא נאלץ אפילו לעסוק בכך, וממילא הסוגיה לא הגיעה לשולחנו.

רישיון ה-ISP שעומדת לקבל HOT נמצא במוקד ויכוח חריף מול ספקיות האינטרנט 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, שדורשות להחמיר עוד יותר את התנאים. בעקבות זאת ולאור החשיבות של הנושא מבחינתה, ביקשה 013 נטוויז'ן למנות שר שיטפל בסוגיה אם תגיע להכרעה של כחלון, אך כאמור נראה כי לא יהיה בכך צורך, משום שהמחלוקות בדרג המקצועי לובנו.

עתה ממתינים לסיום השימוע שבו יישמעו כל העמדות מחדש, ויוחלט האם להכניס שינויים בתנאי רישיון ה-ISP של HOT - או שבסופו של דבר הם יישארו כפי שהוסכם בדרג המקצועי.