השקט בדרום הופר: 2 רקטות נפלו אתמול באזור נתיבות

לא דווח על נפגעים באירוע, למעט נפגעת חרדה שפונתה לטיפול לבית החולים ■ דו"ח של השב"כ: ירידה משמעותית ב-2009 בנפח פעילות הטרור מכיון יהודה, שומרון ועזה - נורו 566 רקטות לעבר ישראל, לעומת 2,048 ב-2008

השקט בדרום הופר אמש כששתי רקטות נפלו באזור העיר נתיבות. כוחות משטרה וצבא עשו דרכם למקום הנפילות כדי לבדוק את סוג הרקטה. לא דווח על נפגעים באירוע, למעט נפגעת חרדה שפונתה לבית החולים לקבלת טיפול.

קרוב לשעה 21:25 נשמעו באזור קולות נפץ חזקים, כך דיווחו התושבים. שרידי הרקטות לא נמצאו ולא הושמעה התרעת צבע אדום לפני הנפילות. גורמים בצה"ל מסרו כי מערכת צבע אדום לא הייתה מחוברת כדי שלא יהיו התרעות שווא. לדברי הגורמים, המערכת מחוברת לפי הערכות בטחוניות הנערכות מעת לעת וכי לא הייתה כל התרעה בטחונית לאחרונה.

ירידה משמעותית בירי הרקטות ב-2009

דו"ח של השב"כ שפורסם אתמול חושף ששנת 2009 אופיינה בירידה משמעותית בנפח פעילות הטרור מכיון יהודה, שומרון ועזה. מהדו"ח עולה שמאז תחילת השנה, עם תום מבצע "עופרת יצוקה" נורו 566 רקטות לעבר ישראל, שמצטרפות לשתיים שנורו היום לעבר נתיבות. 406 מתוך הרקטות שנחתו בישראל נורו במהלך המבצע, זאת לעומת 2,048 רקטות שנורו בשנת 2008.