גוגל עקפה את אפל: כרום הפך לדפדפן השלישי הפופולרי ביותר

חברת מחקרי השוק Net Applications: נתח השוק של הכרום הגיע בדצמבר ל-4.63%, לעומת 4.46% לספארי של אפל ■ הדפדפן המוביל בשוק, אקספלורר של מיקרוסופט, רשם ירידה של אחוז שלם בנתח השוק

16 חודשים בלבד לאחר שיצא אל השוק הפך דפדפן כרום של גוגל לדפדפן האינטרנט השלישי במידת הפופולריות שלו, כשהוא מותיר מאחור את ספארי של חברת אפל.

על-פי נתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק Net Applications, הגיע נתח השוק של הכרום בדצמבר ל-4.63%, לעומת 4.46% לספארי. הדפדפן המוביל בשוק, אקספלורר של מיקרוסופט, המשיך לאבד פופולריות, ורשם ירידה של אחוז שלם בנתח השוק שלו בחודש שעבר.

למרות שהדפדפן ספארי ירד למקום הרביעי בדירוג, נתח השוק שלו גדל ב-0.1% בדצמבר לעומת נובמבר. הדפדפן השני בדירוג הפופולריות, פיירפוקס של מוזילה, איבד 0.1% מנתח השוק שלו, שעמד בדצמבר על 24.6%. הנתונים עלולים לעורר את דאגתה של מיקרוסופט. נתח השוק של אקספלורר עמד בחודש שעבר על 62.7%, כאשר בשיאו החזיק אקספלורר ביותר מ-90% משוק הדפדפנים. בששת החודשים האחרונים איבד אקספלורר בממוצע 0.94% מנתח השוק שלו, זאת לעומת אובדן ממוצע של 0.36% בחציון הראשון של 2009.

הירידה החדה בפופולריות של הדפדפן בולטת אף יותר לאור השקת גרסת אקספלורר 8 במארס 2009. אנשי מיקרוסופט קיוו להשיב באמצעות הגרסה החדשה את ההגמוניה שלהם על בשוק הדפדפנים על כנה אך בינתיים ללא הועיל.