גאידמק חוייב להתייצב למשפט הלבנת ההון בישראל ב-18 בפברואר

מואשם בהלבנת הון של 650 מיליון שקל ■ בפרקליטות רמזו עם הגשת כתב האישום כי רק אם גאידמק ייעדר מדיון אחד לפחות במשפט - המחלקה הבינלאומית תפעל להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי ותבקש את הסגרתו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי ארקדי גאידמק, נחום גלמור ושאר הנאשמים בתיק הלבנת ההון, ישיבו לכתב האישום נגדם ב-18 בפברואר, והם מחוייבים להתייצב לדיון.

בפרקליטות רמזו עם הגשת כתב האישום כי רק אם גאידמק ייעדר מדיון אחד לפחות במשפט - המחלקה הבינלאומית תפעל להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי ותבקש את הסגרתו.

גאידמק מואשם בהלבנת הון של 650 מיליון שקל וכן בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. גלמור מואשם בכך ששימש כאיש-הקש שלו.

יתר הנאשמים - "פועלים שירותי נאמנות" ומנהליה לשעבר, חיים שמיר ושלמה רכט, היועץ המשפטי שלה רם לוי, ומנהלת קשרי לקוחות בסניף הירקון של בנק הפועלים, קרן ללום - מואשמים כי סייעו לאפשר לגאידמק לרכוש במירמה את החברה ההולנדית "טרמופוסט", הפועלת בתחום הפוספטים, תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה וכבעל הכספים ששימשו לרכישתה. זאת, תוך הצגת גלמור כרוכש החברה ותוך הצגת 50 מיליון דולר מכספיו של גאידמק ככספים השייכים כביכול לגלמור.

היום (ב') נודע כי לצוות סניגוריו של גאידמק, הכולל את עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, דפנה ליבאי ורונן רוזנבלום, הצטרף עו"ד נתי שמחוני.

הדיון היום עסק בטענות חלק מהסניגורים שלא קיבלו את מלוא חומר החקירה. עו"ד נבות תל-צור, שיחד עם ז'ק חן ואריאל כפרי מייצג את גלמור, "המליץ" לפרקליטות לחזור בה מהאישום או לבצע בו תיקון מאסיבי. זאת נוכח הכרעת הדין שזיכתה את נאשמי הדסק הצרפתי בסניף הירקון, בין היתר משום שחוק איסור הלבנת הון טרם הופנם בבנקים לפני השנים 2003-2004. כתב אישום של גאידמק-גלמור מתייחס לשנת 2002.

השופט גלעד נויטל ביקש מהצדדים להגיע להסכמות באשר לראיות שניתן להגיש בהסכמה. (ת"פ 09-4202).