מדד מנהלי הרכש בארה"ב עלה בקצב המהיר ביותר זה 3 שנים

מדד ה-ISM עלה ל-55.9 נק' לעומת צפי ל-54.3 נק' ■ הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו בנובמבר ב-0.6% זה החודש השביעי ברצף לרמה הנמוכה ביותר מזה יותר מ-6 שנים ■ העליות בוול סטריט מתחזקות

האווירה החיובית בה פתחה וול סטריט את יום המסחר הראשון של העשור זכתה לעידוד נוסף לאחר פרסום נתוני המאקרו בשעה 17:00, שעון ישראל, כאשר פורסם כי מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני עלה בדצמבר ל-55.9 נקודות לעומת צפי כי יעלה ב-54.3 נקודות, זאת לעומת רמה של 53.6 נקודות בנובמבר.

מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר מזה יותר מ-3 שנים, מה שמעיד על עוצמת ההתאוששות בפעילות הכלכלית בארה"ב. נזכיר כי קריאה של מעל ל-50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

ההזמנות החדשות, המעידות על הייצור העתידי זינקו לרמה של 65.5 נקודות לעומת 60.3 נקודות בנובמבר. המדד אשר כולל התייחסות לפעילות הייצרנית, לכוח העבודה, למלאים ולמחירים,הראה לראשונה חזרה לצמיחה באוגוסט לאחר 18 חודשים של התכווצות בפעילות כאשר בשפל נפל המדד ל-32.9 נקודות בדצמבר בשנה שעברה. המדד בדצמבר הוא הגבוה ביותר שנרשם בארה"ב מאז אפריל 2006. נציין כי גם באירופה, בריטניה וסין נרשמו בדצמבר עליות במדדי הפעילות של המגזרים הייצרניים.

בנוסף פורסם באותה השעה כי חלה ירידה בהוצאות הבנייה בארה"ב בחודש נובמבר בשיעור של 0.6% לעומת צפי כי ירדו ב-0.5%. הנתון מהחודש הקודם עודכן כלפי מטה והצביע על ירידה של 0.5% לעומת דיווח קודם כי שיעורו באוקטובר עמד על 0%. לעומת חודש נובמבר בשנה שעברה מדובר בירידה של 13%.

הירידה בהוצאות הבנייה הינה השביעית ברציפות ובכך ירדו הוצאות הבנייה בארה"ב לרמה הנמוכה ביותר מזה יותר מ-6 שנים, זאת בעקבות הירידה בבניית הבתים וירידה בהיקף הפרוייקטים של הנדל"ן המסחרי.