בכיר במשרד רה''מ: "נתניהו רוצה את פישר בעוד קדנציה"

לדברי בכיר במשרד ראש הממשלה נתניהו היה זה שהביא את פישר לארץ, הוא רוחש לו כבוד רב והוא רוצה לראות אותו כנגיד בנק ישראל גם אחרי מאי 2010 ■ "פישר יודע זאת היטב"

"יש הבנה בין ראש הממשלה לבין נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על קדנציה נוספת", כך אמר היום (ג') ל"גלובס" בכיר במשרד ראש הממשלה. לדבריו, ראש הממשלה היה זה שהביא את פישר לארץ, הוא רוחש לו כבוד רב והוא רוצה לראות אותו כנגיד בנק ישראל גם אחרי מאי 2010, "ופישר יודע זאת היטב".

בשבועות האחרונים היו פרסומים לפיהם פישר טרם הסכים לכהן קדנציה נוספת עקב לחצים משפחתיים לעזוב את הארץ ולעבור לארצות הברית לצורך איחוד עם המשפחה. "אנו מכירים את השמועות הללו" הסביר הבכיר "וראש הממשלה מניח שאם אכן הן נכונות, פישר היה מעדכן אותו".

השבוע דווח כי הנגיד פישר לא עודכן בקשר להחלטה להקדים את הפחתת המע''מ לתחילת 2010, דבר המעיד על קרע כלשהוא בין שני האישים. "הדבר לא נכון עובדתית. פישר ידע על היוזמה מלכתחילה שכן ראש הממשלה התייעץ איתו" מסביר הבכיר.

גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו כי עד הרגע האחרון, הכוונה היתה להפחית את המע''מ באחוז כבר בתחילת 2010 ולא בחצי אחוז כפי שזה קרה בסוף. "באותו בוקר עדכנו גם את הנגיד שההפחתה תעמוד על חצי אחוז ולא על אחוז אחד שלם", הסביר הבכיר.

במשרד ראש הממשלה מוטרדים מהסכסוך החריף שנחשף אתמול ב"גלובס" בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לבין הנגיד פישר. בכיר במשרד אמר כי "הרוחות בין שני האישיים נרגעו".

עם זאת, בכירים במשרדו של בנימין נתניהו אמרו כי "אם תקרא את חוק בנק ישראל תגלה שהממשלה צריכה לאשר את המינוי אך לא כתוב ששר האוצר חייב להסכים".

סטנלי פישר / צלם רויטרס