בנק לאומי דורש פירעון מיידי של 53 מיליון שקל מקבוצת אנגל

הבנק שלח התראה ב-30 בדצמבר, וארבעה ימים בלבד לאחר מכן, חילט את הביטחונות - פיקדון בסך 41 מיליון שקל

בעוד מחזיקי האג"ח בקבוצת אנגל מתקוטטים ביניהם אודות ההסדר הצפוי בקבוצת החברות, דורש בנק לאומי פירעון מיידי של 53 מיליון שקל, אשראי שהעמיד לאנגל מזרח-אירופה, חברה בת של אנגל משאבים. הבנק שלח התראה ב-30 בדצמבר, וארבעה ימים בלבד לאחר מכן (ביום א') חילט את הביטחונות - פיקדון בסך 41 מיליון שקל.

היום, פירסם נאמן האג"ח של אנגל אירופה, החברה הבת של לגנא הולדינגס, את מתווה להסדר חוב בחברה, הכולל את הכנסת המשקיעים גיא מיוחס, רו"ח חיים אסיאג ועו"ד איתן ארז.

הסדר החוב באנגל אירופה - בו נדרשים בעלי האג"ח לוותר על מאות מיליוני שקלים - מתהווה בד בבד עם ההסדר בלגנא הולדינגס, ובשבוע שעבר סיכמה אזורים, בעלת השליטה, כי תעביר לידי מחזיקי האג"ח של לגנא את השליטה בה ללא תמורה.

מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים (החברה הבת של אנגל אירופה והנכדה של לגנא) מתנגדים להסכם בין אזורים למחזיקי האג"ח, ואף פנו ביום חמישי לביהמ"ש בניסיון לעצור את העברת השליטה (51%). אזורים , שבשליטת שעיה בוימלגרין, נלהבת להיפטר מלגנא והחברות המוחזקות על ידה, שמסבות לה הפסדים וחובות למכביר. היום סיים בוימלגרין את תפקידו כיו"ר לגנא.

אזורים רכשה את השליטה בלגנא ב-2006 לפי שווי של 600 מיליון שקל, אך כיום היא נסחרת לפי שווי של 23 מיליון שקל בלבד. קבוצת הנדל"ן נושאת בנטל התחייבויות ענק של כשני מיליארד שקל, מהם 750 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. הללו יידרשו לוותר על חלק הארי של החוב במסגרת ההסדר.

עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים. אזורים, כך התברר היום, נדרשת לוותר על חוב של 27 מיליון שקל באנגל אירופה כדי שההסדר ייצא לדרך. באזורים, ככל הידוע, לא נתנו הסכמתם לתנאי זה.

קבוצת המשקיעים תקבל 70%

לפי תנאי ההסדר באנגל אירופה, המשקיעים יזרימו לה 40 מיליון שקל כנגד 70% מהמניות, ו-30% יועברו למחזיקי האג"ח. הסכום יועבר לאנגל משאבים כהשקעה הונית כנגד הקצאת מניות, כך שאנגל אירופה תחזיק ב-80% ממניות אנגל משאבים, לעומת 65% היום.