גזית גלוב השלימה מכירת 49% מ-3 קניונים ב-315 מיליון שקל

מכרה 49% מקניון רוטשילד בראשון-לציון, G בעמק שבעפולה ו-G יוקנעם ■ גזית גלוב ישראל תשמור את השליטה והניהול של 3 הנכסים

גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן הודיעה היום (ד') על השלמת הכנסתה של קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 לשותף פיננסי ב-3 מנכסיה המובילים. החברה מכרה 49% מקניון רוטשילד בראשון-לציון, G בעמק שבעפולה ו-G יוקנעם, לריט 1 תמורת 315 מיליון שקל. מתוך הסכום הזה, כ-24 מיליון שקל שולמו באמצעות הקצאה של 4.9% ממניות ריט 1 לגזית גלוב ישראל.

במסגרת העסקה גזית גלוב ישראל תשמור את השליטה ב-3 הנכסים (51%) ובתמורה לניהול והשבחת הנכסים, היא תהיה זכאית לדמי ניהול שנתיים וכן למנגנון תמרוץ (Promote). במקביל נקבע מנגנון הבטחת הכנסה לריט 1 לתקופה שבין שנתיים ל-4 שנים.

מדובר בעסקה סימבולית שכן קניון רוטשילד הוא הנכס הראשון שהחברה רכשה. קניון רוטשילד שנרכש בשעתו לפי שווי של 183 מיליון שקל, נמכר כעת לפי שווי הגבוה בכ-50%. הרווח התפעולי (NOI) החזוי מקניון רוטשילד ומ-G בעמק הוא 21 מיליון שקל בשנה. עבור ריט1 מדובר בכניסה משמעותית ראשונה לתחום הקניונים. "אנחנו לא פוסלים אפשרות לביצוע עסקאות נוספות", אומר מנכ"ל ריט 1, שמואל סייד.

רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב ישראל, אמר עם ההודעה על העסקה, כי "הדרך הטובה ביותר עבורנו לגייס הון היא באמצעות הכנסת שותפים למרכזים הפעילים והיציבים שלנו. אנחנו מעדיפים לעשות זאת עם שותפים, בעיקר מתחום הנדל"ן, שנוכל לחיות אתם ב-20 השנים הקרובות כי אנחנו לא מתכוונים לצאת מהנכס ומבחינה זו ריט 1 היא שותפה קלאסית". בכוונת החברה להשתמש בתמורה מהעסקה לטובת G רמת אביב ו-G אילת.

רוני סופר, מנכ"ל החברה: "במהלך השנים האחרונות השלימה הקבוצה מספר עסקאות שיתופי פעולה עם גופי השקעה בינלאומיים מובילים בארה"ב ובאירופה בהם באה לידי ביטוי אסטרטגיית ה- Asset Management. בכוונתנו להרחיב אסטרטגיה זו בשנים הקרובות בכל חברות הקבוצה.