קבוצת דלק תקים תחנת כוח באזור קריית-גת ב-280 מיליון דולר

תרכוש דרך חברת דלק תשתיות 84% מחברת אשכול גת, המצויה בהליכים מתקדמים מול הרשויות לקידום הקמת תחנת הכוח של 240 מגה וואט המונעת גז טבעי

שוק האנרגיה לא יורד מהכותרות: קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה תרכוש, באמצעות דלק תשתיות, 84% מחברת אשכול גת בע"מ, המתכננת להקים תחנת כוח מופעלת בגז טבעי על קרקע הנמצאת באזור התעשיה של קרית גת. תחנת הכוח אמורה לפעול בהספק של כ-240 מגה וואט חשמל ומופעלת בגז טבעי וקיטור לצורכי התעשיה.

לחברת אשכולות גת אופציה לרכישת הקרקע עליה מתעתדת לקום תחנת הכח. עלותו המוערכת של הפרויקט הינה כ-280 מיליון דולר. בידי יזמי החברה, אנשי העסקים אלי מץ ודוד פרנקו ,יישארו 16% וכן תוקנה להם אופציה להגדיל את חלקם ב-10% נוספים.

דלק תשתיות, באמצעות חברת הבת דלק אשקלון, מפעילה תחנת כח בשטחו של מתקן ההתפלה באשקלון המייצרת כ- 87 מגה וואט חשמל אותו היא מספקת למתקן ההתפלה, לחברת מקורות, למפעל נילית ולחברת החשמל. לאחרונה זכתה דלק תשתיות בזכות להקמת תחנת כוח במסגרת זכיית חברת IDE במכרז ההתפלה שורק כאשר בפרויקט זה תקים דלק תשתיות תחנת כוח בהיקף של כ-120 מגה וואט.

עם רכישת השליטה בפרויקט זה תכפיל למעשה דלק תשתיות את כוח היצור העתידי שלה אשר בנייתו עתידה להסתיים עד שנת 2013 .

את דלק תשתיות ייצגו ג'ק סמית והגר אלון - וינדמן ממשרד גורניצקי ואת אשכולות גת ייצג עו"ד עידו אורלנסקי.

"העסקה היא מימוש האסטרטגיה של קבוצת דלק להתכנס לעסקי ליבה שבמרכזם תחום האנרגיה והתשתיות" הדגיש מנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד. "המהלך יבסס את מעמדה של קבוצת דלק בתחום ייצור החשמל בישראל - הקבוצה עתידה להמשיך ולפעול במרץ להקמת פרויקטים נוספים בישראל ולבסס את מעמדה במשק החשמל", הוסיף ברטפלד.