אייפקס מכחישה את הפרסומים: תנובה אינה עומדת למכירה

הודיעה כי לא קיבלה כל הצעה למכירת תנובה, וגם אם היתה מקבלת אין בכוונתה למכור את החברה ■ השבוע הודיעה מבטח שמיר כי תאגיד הקיבוצים והמושבים החליט לוותר על האופציה למכירת רוב מניותיו בתנובה

בהמשך לפרסום הבוקר (ה'), קרן אייפקס מבקשת להבהיר כי תנובה אינה עומדת למכירה. אייפקס לא קיבלה כל הצעה למכירת תנובה, וגם אם היתה מתקבלת הצעה כזו אין בכוונתה למכור את החברה. לקרן אייפקס תוכניות רבות להמשך פיתוחה והשבחתה של תנובה גם בעתיד.

נזכיר כי בתחילת השבוע הנוכחי הודיעה מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר, המחזיקה ב-20.7% ממניות תנובה, כי תאגיד הקיבוצים והמושבים החליט לוותר על האופציה למכירת רוב מניותיו בתנובה (81.8% מתוך 23.3% מהמניות שהוא מחזיק), ובתמורה לוויתור הוא יקבל ממבטח שמיר תשלום של 6.5 מיליון שקל.

האופציה למכירת המניות בתנובה תפקע רק בינואר 2011, אבל תאגיד הקיבוצים החליט כבר עכשיו כי סכום של 876 מיליון שקל תמורת מניותיו בתנובה הוא מחיר נמוך למדי.

הערבות קטנה בעקבות הוויתור על האופציה.

מבטח שמיר תרשום רווח הון של 76 מיליון שקל בדו"חותיה לרבעון הרביעי של 2009, הנובע מהקטנת התחייבויות החברה עקב ביטול ההתחייבות לרכוש את מניות המיעוט. לפני שנתיים רכשו קרן אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, ומבטח שמיר את מניות השליטה בתנובה (76.7%) תמורת 2.88 מיליארד שקל.

כיום אייפקס מחזיקה ב-56% ממניות תנובה, וחלקה של מבטח שמיר הוא כאמור 20.7%. יתרת המניות (23.3%) נותרה בידי הקיבוצים והמושבים, שמכרו לשתיים את מניות השליטה בתנובה.