התשובה הסינית ל-Hulu: חברת Baidu משיקה אתר לתכני וידיאו

האתר של "גוגל הסינית" יציע לגולשים צפייה בתכנים מוגנים בזכויות יוצרים, על-פי המודל של אתר הווידיאו האמריקני הפופולרי Hulu

מנוע החיפוש המקוון הגדול ביותר בסין, Baidu, שזכה לכינוי "גוגל הסינית", הודיע אתמול (ד') על הקמת אתר שיציע לגולשים בסין צפייה בתכני וידיאו המוגנים בזכויות יוצרים, על-פי המודל שמשמש את האתר האמריקני הפופולרי Hulu.

ב-Baidu מציינים כי האתר החדש יופעל על-ידי חברה-בת שתוקם לצורך העניין, וההכנסות צפויות להתקבל מפרסום באתר. החברה החדשה עתידה לחתום על הסכמים עם ספקי תוכן, כדי שיאפשרו לה להציג תוכן מתוצרתם באתרה.

בהודעת Baidu נאמר עוד כי התכנים באתר יכללו, בין השאר, סדרות טלוויזיה, סרטים באורך מלא ואירועי ספורט. טרם הוחלט אם האתר החדש יכיל גם תכנים שמייצרים גולשים, או שישמש בלעדית להפצה של תוכן מוגן בזכויות יוצרים.

מקור המקורב להנהלת Baidu אמר כי קרן הון הסיכון פרובידנס אקוויטי פרטנרס, שמושקעת גם ב-Hulu, מתעניינת בהשקעה במיזם. רוב המימון לחברה צפוי להגיע מקרנות הון סיכון ולא מבאידו עצמה.

יו גונג, בכיר לשעבר בחברת הסלולר צ'יינה מובייל, צפוי להתמנות למנכ"ל החברה. גונג אמר כי "תחום הווידיאו המקוון צומח במהירות בסין, ואני מאמין כי פלטפורמת החיפוש של Baidu תספק בסיס יציב לחברה החדשה כדי לענות על הביקוש הגדל לתוכני פרמיום".

המהלך של Baidu מאותת על כוונתה להיכנס לתחום הווידיאו באינטרנט בסין, שעודנו בתולי, אך מוערך כרווחי ביותר. ברבעון האחרון עמדו ההכנסות משוק זה על 23.73 מיליון דולר.

לדברי דיק ווי, אנליסט בג'י. פי מורגן, ל-Baidu יתרון משמעותי בתחום שירותי הווידיאו המקוונים, הודות לטכנולוגיית החיפוש שלה, שעשויה לסייע למפרסמים לפלח את מודעות הפרסום לפי דפוסי גלישה.

לפי נתוני ComScore, חברת Baidu מחזיקה ב-63% משוק החיפושים המקוונים בסין, שבה יש כיום 300 מיליון גולשים.