סיכומי העשור נמשכים: מהם 10 המוצרים שעשו את העשור החולף?

העשור שחלף הכניס לחיינו גאדג'טים חדשים, מכוניות ירוקות ואפילו סנדוויץ' אימתני ■ מגזין "אד אייג'" בחר את 10 המוצרים הבולטים של העשור

1. iPod

אמנם איננו בטוחים בהשפעותיו הדתיות של ה-ipod של אפל, אך בהשפעתו התרבותית, הטכנולוגית, העסקית והשיווקית אין להקל ראש. גם הטכנולוגיה וגם מודלים עסקיים שלמים השתנו בעקבותיו, או לכל הפחות הושפעו עמוקות מאוד מהעיצוב. ההשפעה הגדולה ביותר היתה ללא ספק בתחום השיווק.

2. Wii

ה-Wii של נינטנדו בהחלט שינה את הדרך בה משחקים במשחקי וידיאו ואף את הדרכים בהן מעצבים ומוכרים אותם, אך יתרה מזאת הוא גרם להשפעה תרבותית רחבת היקף. השקתו של ה-Wii בנובמבר 2006 לוותה אמנם בפיצוץ תקשורתי, אירועים וקידומי מכירות, אך קדמו להם כמה וכמה חודשים של דיווח מתמיד.

3. Axe

יוניליוור השיקה את הספריי לגוף בארה"ב בשנת 2002 בעזרת פרסומות של משרד הפרסום בארטל, בוגל והגארטי, שמתחו את גבולות ההתייחסות לסקס ולהומור. המכירות בארה"ב של Axe - הן בזיכיון והן ממקורות אחרים (לפי מדד נילסן) - עולות כיום על 500 מיליון דולר בשנה, והדבר הופך את Axe למותג הטיפוח הגברי המוביל.

4. סנדוויץ' סאבווי

הערך שייצרה סאבוויי בשנת 2008 הוליד מאות מתחרים ועזר לבסס את סכום 5 הדולרים כמחיר הסטנדרטי עבור ארוחה זולה. כל זה יצר עליות במכירות לעומת חנויות דומות בכל המערכת של סאבוויי, והכריח את הרשת לכלול את הסנדוויצ'ים באורך הרגל ובעלות 5 דולר באופן קבוע בתפריטה.

5. אקטיביה

זה אמנם לא היה מאוד סקסי, אבל מוכנותה של ג'יימי לי קרטיס לדבר על "נושאי עיכול, למשל חוסר סדירות פה ושם", שינתה את הדרך בה חושבות הנשים על היוגורט - ועל מזונות אחרים. אקטיביה של דנונה, שהושקה ב-2006, הכניסה למעלה מ-100 מיליון דולר בשנה הראשונה למכירותיה בחנויות והפכה לאחד מהיוגורטים הנמכרים ביותר.

6. מיני קופר

כאשר BMW הביאה גHרסה מודרנית של המיני קופר הקטנה ובעלת המראה הייחודי בשנת 2002 לארה"ב (אחרי הפוגה בת 35 שנה), המכונית עשתה שם רושם רב. סוכנות הפרסום של המיני בארה"ב, קריספין פורטר ובוגוסקי ממיאמי, זעזעה את עולם פרסום הרכב כאשר הסתמכה על טקטיקות בלתי קונבנציונליות ביצירת הבאזז סביב המכונית בעלת מראה הרטרו.

7. Whitestrips

ההשקה של קרסט וויטסטריפס מבית פרוקטר אנד גמבל - הרצועות שעלו פחות מ-40 דולר ושהיה צריך להניח אותן על השיניים למשך חצי שעה ביום בלבד במשך שבועיים - בשנת 2000 על-ידי סוכנות ד'ארסי, מאסיוס, בנטון ובולז, עוררה סערה כמו גם קטגוריה בשווי של כ-300 מיליון דולר. פרוקטר אנד גמבל ניצחו בתחום את המתחרות קולגייט וליסטרין מבית ג'ונסון וג'ונסון.

8. Guitar Hero

משחק הווידיאו Guitar Hero, שהושק בשנת 2005 על-ידי RedOctane ו-Harmonix, היה משחק הווידיאו החברתי הראשון, והוא הוליד סדרת חיקויים שיצרו מגמה של משחקי מוזיקה ובידור לבית הרבה לפני שמישהו הרים לידו מחבט טניס וירטואלי. הזיכיון הגיע לנקודת מיליארד הדולר במכירות בסוף 2008 - קצת יותר משנתיים אחרי השקתו.

9. טויוטה פריוס

בשנת 2000 השיקה טויוטה את מכונית הטויוטה פריוס שלה בארה"ב - בדיוק בתקופה בה רכבי הפנאי והשטח הענקיים (SUV) הגיעו לשיא הפופולריות שלהם. הצלחת המכונית, הנמצאת כיום בדור השלישי בדגמי 2010, הפכה את השם "טויוטה" לשם ירוק, וגרמה ליצרניות מכוניות אחרות לדחוף את הפרסום הירוק שלהן.

10. For All 7

עם השקת ג'ינס הפרימיום For All mankind 7 בשוק האמריקני בשנת 2000, השתנתה חוויית קניית הג'ינס לתמיד. הערכת ההכנסות השנתיות עד לשנת 2007 עומדת על 300 מיליון דולר, והמותג נרכש על-ידי חברת VF Corp, שהודיעה כי היא צופה גידול של 15% במכירות המותג בכל שנה.