לידיעת נוחי דנקנר: RBS ממליצים "מכירה" לקרפור

כלכלני הבנק אמרו כי בשנת 2010 צפויה להמשיך ולהיות שנה קשה לענקית הסופרמרקטים הצרפתית ■ לפני כחצי שנה הודיעה כור כי בכוונתה להכנס כמשקיע אסטרטגי ברשת, אך עד כה הצטברו השקעותיו בה בכמה מאות מיליוני שקלים

כלכלני הבנק הבריטי RBS (רויאל בנק אוף סקוטלנד) חתכו היום (ב') את המלצתם למניית רשת הקמעונאות הצרפתית קרפור ל"מכירה" לעומת המלצה קודמת "נייטרלית". כלכלני הבנק אמרו כי בשנת 2010 צפויה להמשיך ולהיות שנה קשה לענקית הסופרמרקטים הצרפתית.

"בעוד ששנת 2009 עשויה להצביע על גידול ברווחי החברה ולמרות שמנכ"ל החברה, לארס אולופסון נחשב למהימן מאד ובעל יכולת תפעולית ממשית, אנו מאמינים שרבים מהעניינים המבניים אשר השפיעו על הונה של הקבוצה במהלך השנים האחרונות ימשכו גם השנה".

ב-RBS מדגישים את חולשת הסביבה העסקית בצרפת, ועדיין, כאשר קרפור תפרסם את דו"חותיה ביום ה', מעריכים כעת ב-RBS כי החברה לא תשנה את תחזיותיה.

לעומת זאת לפני מספר ימים, ב-5 בינואר בחרו כלכלני בנק אוף אמריקה/ מריל לינץ' להעלות את המלצתם למניית קרפור ל"קניה" לעומת "נייטרלי" בעודו מוריד את ההמלצה לרשת הקמעונאות הבריטית סיינסבורי. כלכלני הבנק אמרו בהתייחסם לקרפור כי היא ממשיכה לשאול שאלות ביחס לאמינות תוכנית ההתייעלות שאמורה להוביל לירידה בעלויות החברה, אך מציינת כי גם אם תצליח תוכנית זו באופן חלקי, יהיה הדבר "יותר ממספיק" להפוך את המניה לאטרקטיבית ברמתה הנוכחית.

נזכיר כי לפני כחצי שנה הודיעה כור שבשליטת קבוצת IDB של נוחי דנקנר כי בכוונתה להכנס כמשקיע אסטרטגי ברשת ולהשקיע עד 3.5 מיליארד שקל בקרפור, אך עד כה הצטברו השקעותיו בה בכ-284 מיליון שקל, בתחילת נובמבר ביקרה משלחת של מנהלים בכירים מקבוצת IDB בצרפת, שם הם נפגשו עם בכירי קרפור ודנו עימם בסוגיית הגדלת ההשקעה של דנקנר בקרפור, אך מאז לא דווח על התקדמות כלשהי.

קרפור היא החברה הקמעונאית הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם. מניותיה של החברה נסחרות בבורסת ה-Euronext בפריז. החברה, שהוקמה ב-1957, פועלת ב-33 מדינות ובאמתחתה יותר מ-15 אלף חנויות.