הסטארט-אפ הישראלי Boxee - הזוכה בתחרות בתערוכת CES

הסטארט-אפ זכה בתחרות Last Gadget Standing - בוקסי זכתה בהצבעה החיה, בעוד שמקרן הלייזר הזעיר SHOWWX Laser Pico Projector זכה בהצבעה שנערכה און-ליין

הסטארט-אפ הישראלי Boxee זכה בתחרות Last Gadget Standing שנערכה בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס. בוקסי זכתה בהצבעה החיה, בעוד שמקרן הלייזר הזעיר SHOWWX Laser Pico Projector זכה בהצבעה שנערכה און-ליין. בוקסי התמודדה בין היתר מול הטלפון של מוטורולה הדרויד, וקורא הספרים האלקטרונים Que proReader.

בוקסי חשפה באירוע את ה-Boxee Box, מכשיר שמאפשר לחבר בין הטלוויזיה לאינטרנט ואשר מתבסס על התוכנה של החברה. את המכשיר עיצבה החברה הקוריאנית D-Link, שגם אחראית על עיצוב ה-Xbox360 של מיקרוסופט. המכשיר יהיה זמין בתחילת המחצית השנייה של 2010, והוא יעלה כ-200 דולר.

בוקסי הוקמה ב-2007 על ידי אבנר רונן (מנכ"ל החברה), תום סלע, עידן כהן, גדעון קזין ורועי וולקן, והיא מפתחת תוכנת מדיה סנטר המבוססת על קוד פתוח, אשר מאפשרת למשתמשים לשלוט בתכני המדיה שמאוחסנים במחשב האישי שלהם או במרחב האינטרנט, ולהביא אותם לטלוויזיה, כמו גם להתממשק לשירותים חברתיים, כגון טויטר, בניסיון ליצור חוויית צריכת תוכן שיתופית. עד כה גייסה החברה סכום של 10 מיליון דולר, מקרנות ההון סיכון ג'נרל קטליסט, ספארק קפיטל ו-Union Square ונצ'רס.

כמו כן הודיעה החברה על השקת גרסת הבטא הציבורית של Boxee, לאחר שהייתה בגרסת אלפא סגורה למעלה משנה וחצי, עם כ-600 אלף משתמשים, כמו גם על שותפי תוכן חדשים, בהם Clicker ו-SuicideGirls, שמצטרפים לשותפים קיימים כגון פנדורה, נטפליקס, פליקר ו-last.fm.