הרווח של פרטנר בשנת 2010 יירד לכמיליארד שקל

על-פי חוות-הדעת שפרסמה החברה לקראת הפחתת ההון, נראה שחיקה קלה בריווחיות כתוצאה מהרחבת התחרות בשוק ■ על-פי התחזית, הכנסות פרטנר ימשיכו לגדול עד 6.5 מיליארד שקל ב-2013

חברת פרטנר מסרה לבורסה לניירות ערך את העבודה הכלכלית שהכינה עבורה ארנסט אנד יאנג לקראת הפחתת ההון שמבקשת החברה לבצע.

מהעבודה עולה כי החברה צופה כי בשנת 2010 יעמוד הרווח הנקי של פרטנר על 1,019 מיליארד שקל, לעומת 1,132 מיליארד שקל בשנת 2009 - ירידה של 113 מיליון שקל.

לעומת זאת צופה ארנסט אנד יאנג כי הכנסותיה של פרטנר יגדלו מ-6,049 מיליארד שקל ב-2009 ל-6,204 מיליארד שקל ב-2010 - גידול של 155 מיליון שקל.

על-פי התחזית, הכנסות פרטנר ימשיכו לגדול עד 6.5 מיליארד שקל ב-2013, כאשר הרווח הנקי שלה יישמר פחות או יותר על אותה רמה וינוע סביב מיליארד שקל. להערכת מבצעי העבודה, הסיבה היא כניסת מתחרים חדשים והגברת התחרות בשוק, אך כל אלה לא צפויים להשפיע על איתנותה של החברה, והפחתת ההון לא תיצור לה בעיה כלשהי.

עוד קובעים מבצעי העבודה כי גם לאחר הפחתת ההון הצפויה בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, לא תהיה לחברה בעיה לעמוד בתוכניות העסקיות שלה ובהחזר החובות. גם הרווח התפעולי של החברה צפוי לשמור על אותה רמה של 1.6 מיליארד שקל בשנת 2010, וב-2013 הוא צפוי להישאר על אותה רמה.

מהשוואת הנתונים של חברת פרטנר הן לחברות המקומיות והן לחברות הבינלאומיות, עולה באופן ברור כי יחסי האיתנות הפיננסים בפרטנר בעת מועד הפחתת ההון נמוכים מהיחסים הפיננסים של חברות התקשורת האחרות, דבר המעיד על חוזקה ואיתנותה הפיננסית של פרטנר כיום.

מניתוח היחסים הפיננסים תחת הנחת הפחתת ההון הצפויה בפרטנר בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, עולה כי יחסי המינוף ביחס לנתונים המאזניים חשבונאיים הינם בטווח הגבוה של המדגם, ואילו היחסים הכלכליים, המשקפים את הערכות השוק ביחס יכולת כיסוי החוב (כושר פירעון), טובים יותר ביחס לחברות שמולן נערכה ההשוואה.