לשכת עוה"ד: התקלות ב"נט המשפט" במחוזי בת"א - בלתי נסבלות

ראש הלשכה, יורי גיא-רון, פנה למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, בבקשה לפתור את התקלות החוזרות ונשנות במערכת "נט המשפט" מאז הטמעתה בבתי המשפט ■ "אנו עדים לאנדרלמוסיה בתיקים המתנהלים במחוזי בת"א"

ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, פנה למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, בבקשה לפתור את התקלות החוזרות ונשנות במערכת "נט המשפט" מאז הטמעתה בבתי המשפט.

"מאז הטמעת המערכת במחוזי בתל-אביב", כותב גיא-רון, "פונים אליי חברים רבים בטענות שונות המתייחסות לפגמים הנובעים מהטמעת המערכת".

כל עוד מדובר בכשלים טכניים, מוסיף גיא-רון, ניתן אולי לאזנם מול התקווה למערכת משופרת בעתיד, ואולם לא ניתן לסבול פגיעה בזכויות מהותיות של צדדים.

ראש הלשכה צירף כדוגמה את פנייתם של סגנו, עו"ד איתן ארז, ועו"ד יואב בן-פורת ממשרדו, המלינים על המערכת.

לדבריהם, "מאז תחילת דצמבר 2009 וכתוצאה מפעילות מערכת 'נט המשפט', אנו עדים לאנדרלמוסיה בתיקים המתנהלים במחוזי בתל-אביב, לרבות חוסר יכולת לקבל החלטות בזמן אמת, דבר הגורם לסרבול ועיכוב ההליכים המשפטיים".

ארז ובן-פורת טוענים כי בקשות המוגשות לבית המשפט נסרקות מספר ימים לאחר הגשתן, להבדיל מהמצב הקודם בו הן היו מועלות לשופט למתן החלטות באותו היום או למחרת.

עוד הם טוענים כי החלטות נשלחות לצדדים באיחור רב, לעיתים 10 ימים לאחר נתינתן. "במקרה מסוים קיבל משרדנו החלטה בבקשה לדחיית מועד דיון, שלשונה 'לתגובת הצד שכנגד תוך 4 ימים', כאשר החלטה זו הועברה למשרדנו 5 ימים לאחר שכבר חלף מועד הדיון'".

טענה נוספת היא שאתר האינטרנט של מערכת "נט המשפט" אינו מתעדכן בזמן אמת ואף נמצא בפיגור רב מול המצב האמיתי בתיק. "היינו מצפים כי מערכת בה הושקעו לפי פרסומים כ-100 מיליון שקל, תייעל את ההליכים ולא תחזיר את עורכי הדין עשרות שנים אחורה", הם מסכמים.

גיא-רון כותב לשופט גל כי "אי-אפשר לעבור לסדר היום נוכח כשלים כמו אלה", ומבקש ממנו לעשות כל שניתן למניעת התקלות.

במכתב התשובה של מנהל בתי המשפט כותב גל כי "אנו מצויים בשלבים האחרונים של פריסת המערכת בבתי המשפט, ולאחר השלמת הפריסה ניתן יהיה להתפנות לטיפול בהתאמות הדרושות לצורך עבודה יעילה ונוחה של עורכי הדין במערכת. הדבר כמובן ייעשה בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים בלשכת עורכי הדין".

גל מציין כי מכתבם המצורף של עוה"ד ארז ובן-פורת הועבר לעיונם ובחינתם של הגורמים המוסמכים לכך בהנהלת בתי המשפט, וכי אלה יתייחסו לטענות המועלות בו.