שחקן חיזוק לתפרון: כדורגלן העבר גיא שמיר - דירקטור מחליף

בנו של מאיר שמיר ישמש דירקטור מחליף לאביו בחברת הטקסטיל ■ פרטי הנפקת הזכויות הצפויה שהתפרסמו היום אכזבו את המשקיעים והמניה ירדה ב-2.9%

בעוד חברת הטקסטיל תפרון מחכה להנפקת זכויות כמו אוויר לנשימה, פרטי ההנפקה הצפויה שהתפרסמו היום, אכזבו את המשקיעים. הסיבה לכך היא שמחיר המניה בהנפקה נקבע על 3.8 דולר, בעוד שמחיר השוק עומד על 4 דולר. בתגובה נפלה מניית החברה ב-2.9% במהלך יום המסחר בתל-אביב.

תפרון נקלעה לקשיים וכחלק מהסדר אליו הגיעה עם הבנקים המלווים התחייבו בעלי המניות הגדולים בה, קרן פימי של ישי דוידי ומבטח שמיר של מאיר שמיר (שותפות נורפת), להזרים לחברה 4 מיליון דולר בהנפקת זכויות.

בעלי המניות זומנו היום לאסיפה שתתקיים ב-23 בפברואר, בה הם יתבקשו לאשר את הנפקת הזכויות. במסגרת ההנפקה יוצעו זכויות לרכישות כ-1.6 מיליון מניות, ואם כל הזכויות ימומשו התמורה תגיע ל-6 מיליון דולר.

לצד הנפקת הזכויות, תבוצע גם הקצאה פרטית לנורפת בתנאים זהים. נורפת תעביר סכום שיהיה הגבוה מבין שתי האפשרויות: או הסכום שיידרש כדי להשלים את הגיוס ל-4 מיליון דולר (ובלבד שנורפת לא תחזיק מעל 45% מזכויות ההצבעה בתפרון); או סכום שיאפשר לנורפת להחזיק 21.85% מהחברה, בדומה לאחזקתה טרם ההנפקה. הסכום המקסימלי שיוזרם על ידי נורפת יהיה כ-3.7 מיליון דולר. התמורה מההנפקה תשמש את תפרון למימון הפעילות השוטפת שלה.

עוד עניין שיעמוד להצבעה באסיפה הוא אישור כיסוי שלושה דירקטורים בפוליסת ביטוח לדירקטורים ונושאי משרה. השלושה הם דוידי, שמיר, וכן כדורגלן העבר גיא שמיר, בנו של מאיר שמיר (גיא שמיר אינו דירקטור מן המניין ומכהן כדירקטור מחליף למאיר שמיר).

באתר מועדון הכדורגל של הפועל פ"ת, שם העביר גיא שמיר (32) את עיקר הקריירה הספורטיבית שלו, נכתב בין היתר כי "שמיר הוא אחד השחקנים השנויים במחלוקת בתולדות הפועל פ"ת, בשל ייחוסו המשפחתי - הוא בנו של מאיר שמיר, הבעלים והאיש החזק במועדון... אין ספק כי נקודת הפתיחה שלו בכל מה שנוגע לאופן בו ראה אותו הקהל הייתה בעייתית". בהמשך הקריירה שלו שיחק שמיר במ.ס אשדוד, במכבי ת"א ובמכבי הרצליה.

לפני כארבע שנים רכשו גיא שמיר ושותפו, עדי זלצר (בנו של מאמן הכדורגל זאב זלצר), את מפעל המנעולים "ירדני" מפירוק, תמורת 2.6 מיליון שקל.

תנאי הפוליסה שתפרון מבקשת לאשר לשלושה זהה לתנאי הפוליסה של שאר הדירקטורים, והיא כוללת פוליסה שתשלים את סכום הכיסוי הביטוחי מ-7.5 מיליון דולר ל-15 מיליון דולר. סך הפרמיה של הפוליסה הקיימת והפוליסה המשלימה לא יעלה על 262 אלף דולר. תפרון נסחרת במקביל בתל-אביב ומעבר לדלפק בארה"ב, ושווי השוק שלה הוא 34 מיליון שקל.