אפי פיתוח תגביר את הנזילות במניה בצל החשש ממכירות מאסיביות

בוחנת רישום של ניירות ערך שלה מסוג GDR ברשימה הראשית בבורסת לונדון ■ המהלך מגיע על רקע החשש ממכירות אגרסיביות של המניה בעקבות הסדר החוב באפריקה

התרחשויות בלתי פוסקות באפי פיתוח : יום לאחר שהחברה הודיעה כי היא מפשירה פרויקטים מרכזיים ברוסיה, מדווחת היום החברה הבת של אפריקה ישראל כי היא פועלת להגביר את הנזילות במניותיה בבורסת לונדון.

אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, בוחנת רישום של ניירות ערך שלה ברשימה הראשית בבורסת לונדון (Premium Listing), מהלך שעשוי להגביר את הנזילות במניה ולהגדיל את חשיפתה להשקעות גופים מוסדיים.

ני"ע המדוברים הם מסוג GDR (רש"ת: Global Depository Receipts), כלומר תעודה בנקאית המונפקת ביותר ממדינה אחת בהצמדה למניות של חברה זרה. התעודות מוחזקות על ידי בנק גלובלי והן מהוות מעין "מניות פנימיות" שהבנק הגלובלי יכול למכור למשקיעים בעולם באמצעות הסניפים שלו.

ה-GDR של אפי פיתוח נרשמו למסחר בלונדון בהנפקת מניות החברה במאי 2007, אז היא גייסה 1.4 מיליארד דולר לפי שווי של 7.3 מיליארד דולר. ה-GDR הונפקו ביחס של תעודה אחת לכל מניה של אפי פיתוח, וכעת החברה בוחנת לרשום את ני"ע אלה ברשימה הראשית בבורסת לונדון.

"מהלך זה יתן ביטוי טוב יותר לפעילות החברה ולפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה", ציין דירקטוריון החברה. עוד צוין בהודעת החברה, כי היא נערכת לעמוד בדרישות הרגולטוריות בנושאי ממשל תאגידי, שקיפות וגילוי נאות הנדרשים מחברה שמניותיה נסחרות ברשימה הראשית.

"לאור חשיבותה של אפי פיתוח לקבוצת אפריקה ישראל בשנים הקרובות ועם התייצבות השוק הרוסי והקידום הצפוי של הפרויקטים העיקריים של החברה ברוסיה בשנה הקרובה, אפריקה ישראל רואה בהחלטת דירקטוריון אפי פיתוח לפעול לרישום ניירות הערך שלה ברשימה הראשית של הבורסה בלונדון, מהלך אסטרטגי חשוב", אמר איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל.

מהלך זה של אפי פיתוח מגיע בעקבות החשש ממכירות אגרסיביות של המניה לאחר האישור הסופי של הסדר החוב של אפריקה ישראל. כידוע, במסגרת הסדר החוב תעביר אפריקה כ-17% ממניות אפי פיתוח (כ-90 מיליון מניות) לידי מחזיקי האג"ח. כלכלני סיטי התייחסו לכך בדו"ח מיוחד שהוציאו אתמול למשקיעים, בו כתבו: "שיעור המניות הצפות של אפי פיתוח יוכפל מ-19% היום, והדבר יעיק על המניה". יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, סבור כי הניסיון להגביר את הסחירות במניה הינו "חשוב מאוד על רקע החשש מלחץ של מוכרים".