רוביני מתריע שוב: "תיקון משמעותי בשווקים במחצית השנייה"

לאחר זינוק של 73% במדדי המניות מאז חודש מארס, רוביני מציע להיזהר ■ "אם אני צודק, עד אמצע השנה הולכת להיות האטה באירופה, ביפן ובארה"ב; הנתונים המאקרו-כלכליים יפתיעו לרעה"

נוריאל רוביני, נביא הזעם של וול סטריט והכלכלן שנחשב למי שחזה מראש את המשבר הפיננסי, מזהיר היום (ה') שוב מפני חזרתם של הדובים לשוקי המניות. רוביני, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק, אמר כי הראלי עלול להגיע לסיומו במחצית השנייה של השנה, כאשר ההתאוששות הכלכלית תתמתן והלחצים הדפלציוניים יפגעו ברווחי החברות.

לדברי רוביני, שהובאו בסוכנות בלומברג, כישלונות הממשלות למנוע התנפחות בועות בשווקים המתעוררים, אשר מוזנות על ידי המדיניות המוניטארית המרחיבה בארה"ב ובעולם כולו, עלולות גם כן לגרום ל"תיקון משמעותי בשווקים שיזיק לצמיחה הכלכלית העולמית".

מדד ה-MSCI העולמי זינק ב-73% מאז תחילת חודש מארס 2009, קרי עלייה שוות ערך ל-27 טריליון דולר במונחי שווי שוק. רוביני, שנכשל בזיהוי הראלי הגדול בשוקי המניות, הזהיר לאורך כל הדרך מפני התנפחות בועות ותיקון בשווקים, וכך גם היום. הוא חושש משיעורי האבטלה הגבוהים במדינות המערב ומתריע מפני תרחיש W, קרי גלישה למיתון נוסף.

"הכלכלה הריאלית מתאוששת בהדרגה, אך מאז חודש מארס מחירי הנכסים הרקיעו שחקים", אמר רוביני היום בהרצאה בהונג קונג. "אם אני צודק, עד אמצע השנה הולכת להיות האטה באירופה, ביפן ובארה"ב. ייתכן שזו תהיה תחילתו של התיקון בשווקים כיוון שהנתונים המאקרו-כלכליים יפתיעו לרעה".

רוביני מעריך עוד, כי כל ירידה במחירי הסחורות תהיה מוגבלת, כיוון שהביקוש לסחורות מהמדינות המתפתחות ימשיך להיות גבוה.