מוטורולה: לאסור הפצת מכשירי בלקברי בארה"ב

מוטורולה, שהפסידה בשנים האחרונות חלק נכבד מנתח השוק שלה ל-RIM, טוענת כי רוב מוצרי החברה הקנדית מפירים לפחות פטנט אחד הרשום על שמה בתחום ניהול רשת אלחוטית בסלולר, ויסות אנרגיה וממשק משתמש

יצרנית הטלפונים הסלולריים מוטורולה פנתה לוועדה הפדרלית למסחר בינלאומי (ITC) בארה"ב בדרישה לאסור את הפצת מוצרי המתחרה RIM, יצרנית הבלקברי.

מוטורולה, שהפסידה בשנים האחרונות חלק נכבד מנתח השוק שלה ל-RIM, טוענת כי רוב מוצרי החברה הקנדית מפירים לפחות פטנט אחד הרשום על שמה בתחום ניהול רשת אלחוטית בסלולר, ויסות אנרגיה וממשק משתמש.

דובר מטעם RIM סירב להגיב על התלונה.

התלונה הוגשה לאחר שמוטורולה ו-RIM לא הצליחו להגיע להסכם חדש על שיתוף טכנולוגיה. תוקפו של ההסכם הקודם פג בדצמבר 2007, והוא העניק לכל אחת מהחברות רישיון להשתמש בטכנולוגיה של השנייה. המחלוקת נמצאת בדיונים בבית משפט בטקסס מאז פברואר 2008.

ג'ונתן מאייר, סגן נשיא מוטורולה לזכויות קניין רוחני, אמר בתלונה כי "הפער בין שני הצדדים גדול, ולא נראה כי הם מתקרבים לעמק השווה".

ממוטורולה נמסר כי היא ביקשה מה-ITC לפתוח בחקירה אודות השימוש שעושה RIM בטכנולוגיות מוטורולה, להפסיק לייבא לארה"ב את המוצרים שמפירים לכאורה את הפטנט ולעצור את הפצת מוצרים אלה. הוועדה תבחן את התלונה, ואם תחליט לפתוח בחקירה - זו צפויה להימשך לפחות שנה.

סכסוך דומה, שכלל שתי פניות ל-ITC, התגלע באחרונה בין יצרניות הסלולר הגדולות נוקיה ואפל, כשכל אחת מהן טוענת להפרת פטנטים אחת של השנייה ומבקשת לאסור על שיווק מוצרי המתחרה בארה"ב.