תמיר פישמן ו-RBC: כ-250 אלף דולר ממכירת סטארלימס

אם מכירת סטארלימס לאבוט האמריקנית לא תצא לפועל, תשלם סטארלימס קנס של כ-3.5 מיליון דולר

בעלי המניות של סטארלימס יתכנסו בעוד שלושה שבועות לאשר את מכירתה לחברת אבוט האמריקנית, ולקראת האסיפה הם יכולים להתעדכן בפרטי המשא ומתן וההסכם, ממסמך בן 150 עמודים שסטארלימס העבירה בסוף השבוע ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקנית).

לא רק בעלי השליטה בסטארלימס צפויים להרוויח מהעסקה. הדיווח חושף גורם נוסף שייהנה ממנה - בית ההשקעות הישראלי תמיר פישמן, יחד עם שותפו האסטרטגי RBC מקנדה, ששימשו כיועצים הפיננסיים של סטארלימס, וקיבלו בתמורה 250 אלף דולר.

בנוסף, סטארלימס שילמה לשני בתי ההשקעות 30 אלף דולר עבור הוצאות שקשורות לנסיעות ולעניינים משפטיים.

סטארלימס, שנוסדה על-ידי האחים יצחק וחיים פרידמן, מספקת מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות. אבוט, שתשלם עבורה 123 מיליון דולר, פעילה בתחומים מגוונים בתעשיית הבריאות (Healthcare), וסטארלימס תשתלב בחטיבת הדיאגנוסטיקה שלה.

הפנייה נעשתה כבר ב-2008

הדיווח של סטארלימס לבורסה מתאר את המגעים בין שתי החברות עד אשר נחתם ההסכם, בדצמבר האחרון. מסתבר, שאבוט פנתה אל סטארלימס שנה לפני כן, כשההצעה הראשונה שלה הייתה רק לשיתוף פעולה בשיווק של מוצרים מסוימים.

עם התקדמות המגעים, הבינו הצדדים שיש מקום גם לשיתוף פעולה טכנולוגי ולא רק שיווקי, ומאוחר יותר החלו לדבר גם על רכישת סטארלימס.

בראיון ל"גלובס", סיפר סגן נשיא אבוט, אדוארד מייקל, כי ב-2007 אבוט החלה להתענין בתחום, ומרשימה של 10-12 חברות נשארה בסופו של דבר רק סטארלימס.

בספטמבר הודיעה אבוט לסטארלימס כי תהיה מוכנה לשלם 12.5-14 דולר למנייתה, ולאחר דיונים המחיר הסופי נקבע ברף העליון של הצעת אבוט, 14 דולר למניית סטארלימס.

יצחק פרידמן, המשמש כמנכ"ל החברה, ואחיו חיים המכהן כסמנכ"ל הכספים, יקבלו בתמורה לאחזקותיהם 21.6 מיליון דולר ו-8.1 מיליון דולר, בהתאמה.

מהדיווח של סטארלימס עולה עוד, כי בכפוף לתנאים מסוימים, אם בסופו של דבר הרכישה לא תצא אל הפועל, סטארלימס תצטרך לשלם לאבוט קנס של כ-3.5 מיליון דולר. מדובר בקנס סטנדרטי שמגיע לפחות מ-3% משווי העסקה.