החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 עבר בקריאה שנייה ושלישית

(עדכון) - ערוץ 10: "זה היה מאבק על קיום התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל - וניצחנו" ■ השר כחלון: "אם לא תתקיים הרפורמה בשוק השידורים, מה שעשינו כעת עם ערוץ 10 יהיה כמו לתת אקמול לחולה קשה"

סאגת ערוץ 10 הגיעה הערב (ב') לסיומה עם אישור הצעת החוק להארכת זיכיון הערוץ בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. ההצעה עברה ברוב של 17 חברי כנסת שהצביעו בעד מול שני מתנגדים - חברי הכנסת בן-ארי ואלדד.

בשבוע שעבר עברה הצעת החוק בוועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שהערוץ הציג למועצת הרשות השנייה תוכנית למעבר לירושלים עד שנת 2012 ותוכנית להחזרת חובות לכל המאוחר עד סוף שנת 2014.

על-פי הצעת החוק, זיכיון ערוץ 10, שאמור היה להגיע לקצו בעוד 3 ימים, יוארך עד לשנת 2012. עד אז ייאלץ הערוץ להחזיר חובות של 103 מיליון שקל בתמלוגים למדינה ובתוכן למסך הטלוויזיה. הערוץ נדרש על-פי החוק גם להחזיר חובות בתחום הקולנוע עד לסוף שנת 2014.

הפרשה יצאה לדרך לאחר שביולי 2009 הודיע בעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן, בוועידת התקשורת של "גלובס" כי הוא מפסיק להשקיע כסף בערוץ 10. מאז הפסיקו בעלי המניות של הערוץ להזרים אליו כספים, ועתידו היה לא ברור. בתום שיחות שנוהלו על-ידי הרשות השנייה, משרד האוצר והיוצרים, החליט שר התקשורת משה כחלון לעגן בחקיקה את הצלתו של הזכיין "ישראל 10" ולא להותיר זאת בידי הסדר.

בסופו של דבר הצעת החוק מגלמת בתוכה את ההמלצות של מועצת הרשות השנייה במסגרת "דו"ח תורג'מן".

ערוץ 10: "ניצחנו!"

"זה היה מאבק על קיום התחרות בשוק הטלוויזיה בישראל - ולמרבה השמחה ניצחנו", כך אמרו הערב בערוץ 10, בעקבות אישור הצעת החוק להארכת זיכיון הערוץ בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

בהודעה שהוציא הערוץ נכתב כי "חודשים של חוסר וודאות, מאבק מתיש וחשש לעתידנו הסתיימו. אנו גאים על העובדה שבתנאים כל-כך קשים המשכנו לייצר תחרות, שמרנו על מקצועיות מוחלטת של חדשות 10 והמשכנו בסיקור עיתונאי תחרותי ומאוזן.

"אנו מלאי הערכה לעובדי ועיתונאי הערוץ, שבשעה של חשש אמיתי לפרנסת משפחתם התגייסו ועשו הכול על מנת שעבודת הערוץ לא תיפגע. אנו אסירי-תודה לבעלי המניות שניאותו להמשיך ולעמוד מאחורי הערוץ, למרות ההפסדים הכבדים שצבר במהלך 8 השנים האחרונות".

על-פי ההודעה, "הסולידריות בין עובדי הערוץ, הנהלתו ובעליו היא נדירה, מהווה תעודת כבוד לערוץ 10 ומלמדת עד כמה אנחנו חריגים בנוף התקשורת הישראלי. אנו גאים על התמיכה האדירה שקיבלנו גם מלקוחותינו, מהספקים, ממשרדי הפרסום ומן המפרסמים, אשר נהגו באופן אנושי ומעורר כבוד.

"ללא מסירותם של יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש; מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה; שר התקשורת, משה כחלון; שר האוצר, יובל שטייניץ; יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס; וחברי כנסת רבים ובכללם נחמן שי וכרמל שאמה - לא ניתן היה לברך היום על המוגמר".

בהודעה הדגיש ערוץ 10 כי ימשיך לעמוד בכל מחוייבויותיו. "לא קיבלנו שום הקלה מהמדינה למעט היכולת לפרוס תשלומים", נמסר.

עוד נכתב כי "לצד התמיכה הרבה ספגנו גם ביקורת. כשם שהיינו קשובים לגילויי התמיכה, אנו קשובים גם לביקורת ומבינים את הצמא האדיר של הציבור בישראל לטלוויזיה אחרת ואיכותית יותר. השינוי לא יתבצע ביום וגם לא בחודש, הפקות טלוויזיה אינן מתבצעות מהיום למחר, ושידור מסחרי אינו שידור ציבורי והוא זקוק לרייטינג כסם חיים. אבל בכוונתנו להפוך את האיכות ליתרון תחרותי. כשם שחברת החדשות של ערוץ 10 מזוהה כאיכותית, עצמאית ונקייה - כך נצליח גם בשידורי הערוץ. לא כולם יאהבו את זה, לא כולם יצפו בזה, אבל לכולם תהיה אלטרנטיבה אמיתית לשידורי ערוץ 2".

שר התקשורת, משה כחלון, אמר הערב בתגובה: "אנחנו בתחילת הדרך מבחינת שוק השידורים. אם לא תתקיים הרפורמה, מה שעשינו כעת עם ערוץ 10 יהיה כמו לתת אקמול לחולה קשה".