IBI: יכולת החזר החוב של כלכלית ירושלים ממשית וקיימת

אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות מעניק למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 42 שקל - פרמיה של 44.8% מעל שער הפתיחה הבוקר ■ "אין ספק כי נכסי החברה שווים משמעותית יותר מסך התחייבויותיה"

בית ההשקעות IBI מחדש הבוקר את הסיקור למניית כלכלית ירושלים , חברת הנדל"ן שבשליטת אליעזר פישמן. "השתכנענו כי יכולת החזר החוב של החברה ממשית וקיימת", כותב אנליסט הנדל"ן שי ליפמן ומעניק למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 42 שקל - פרמיה של 44.8% מעל שער הפתיחה הבוקר (ג') בבורסה בתל-אביב. בתגובה עלתה המניה היום עד 4.8%, נכון לשעת הכנת הידיעה.

ליפמן אופטימי ביחס למצבה של החברה ומציין כי "אין ספק כי נכסי החברה שווים משמעותית יותר מסך התחייבויותיה" ומעריך כי החברה תוכל לשוב ולהנפיק אגרות חוב בשוק ההון הישראלי. הנחה זו מסתמכת על מימוש מבנים ומניות לצד הארכת הלוואות על נכסים בעיקר בקנדה, שמחירם נפגע פחות מהמשבר העולמי.

כלכלית ירושלים מחזיקה בין היתר במבני תעשיה (המחזיקה גם בדרבן ), במירלנד הנסחרת בבורסה הראשית בלונדון ובסוויטלנד שאינה ציבורית. לדעת האנליסט, אחזקות בשווי של לפחות 617 מיליון שקל אינן משועבדות.

ליפמן מעריך כי החברה לא תציג ירידות ערך נוספות בדו"חות השנתיים של 2009. בהתחשב בכך ששוק הנדל"ן במערב אירופה עשוי להתייצב במערב אירופה על רקע התאוששות בכלכלה העולמית, צפויות עליות המחירים להיטיב עם החברה בעקיפין ולחזק את הונה העצמי; עליות המחירים שכאלו יכולות להביא לשערוך כלפי מעלה של הנכסים שספגו מירידת ערך (במקרה של כלכלית, בעיקר בצרפת).

הבוקר אישרה החברה בדיווח לבורסה את החשיפה ב"גלובס" מאתמול כי היא מנהלת מו"מ למכירת מחצית מהבעלות על שלושה מבנים בגבעת שאול שבירושלים תמורת כ-215 מיליון שקל, לעומת שווי של 208 מיליון שקל בספרים, נכון לסוף ספטמבר. במבנים יושבים לטווח-ארוך שוכרים ממשלתיים כדוגמת מס הכנסה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועוד.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".