הסלולרי החדש של HTC - מוצלח ואיכותי

ה-HD2 פועל עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ■ המכשיר מפתיע בביצועים המוצלחים שלו, והאיכות ככל הנראה אפילו טובה יותר מזו של ה-iPhone ■ מכשיר מוצלח ומהנה מאוד, אך לא תמצאו אותו אצל המפעילות הסלולריות

חברת HTC הפכה ב-2009 מיצרנית קטנה של טלפונים חכמים הפועלים עם חלונות מובייל, לחברה שהשיקה את הגוגלפון הראשון - G1. בתחילת ינואר HTC הייתה אפילו החברה הראשונה להשיק גם טלפון בשיתוף גוגל - נקסוס 1. לא מזמן השיקה החברה הטיוואנית את ה-HD2 בארץ, מכשיר הפועל דווקא עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, אולם למרות זאת, מפתיע בביצועים המוצלחים שלו.

ממשק: שמו של ה-HD2 מגיע מאיכות המסך המדהימה שלו, המגיע על-גבי צג בגודל 4.3 אינץ'. לשם השוואה, האייפון של אפל מגיע עם מסך בגודל 3.5 אינץ', והאיכות של ה-HTC, ככל הנראה, אפילו טובה יותר מזו של האייפון.

HTC - HD2

ממשק: נקודת התורפה היא מערכת ההפעלה שעליה הוא מבוסס - חלונות מובייל 6.5. מדובר עדיין באותה מערכת הפעלה לא ידידותית ולא מוצלחת של מיקרוסופט. ב-HTC השכילו להבין כבר מזמן, שמקומה של מיקרוסופט בטלפונים סלולריים, הוא במקרה הטוב מאחורי הקלעים, במקום שהמשתמשים לא ירגישו בנוכחותה. לכן, מהנדסי החברה בנו את ממשק ה-Sense המוצלח, שעולה על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ומציע למשתמש גישה נוחה לרוב היישומים של המכשיר, כולל לאנשי הקשר, וחיבור לפייסבוק המשלב את תמונת הפרופיל בתור שיחה מזוהה ועדכון על יום ההולדת של החבר.

ממשק מגע: ממשק מגע עם מולטי טאץ', שמאפשר לעשות את כל הנגיעות הנחוצות, כולל הגדלת זום בצביטה של האצבעות בתמונות. הפעלת המקלדת כמובן עובדת במגע, אולם היא הייתה פחות נעימה, משום שלא פעם לחצנו על אותיות שלא כיוונו אליהן.

הפעלה באמצעות תנועות: כבר יותר משנה שמכשירי HTC מאפשרים להשתיק את הצלצול בעת הפיכת המכשיר. עכשיו, כאשר יש צלצול ומרימים את הטלפון מהשולחן, עוצמת הצלצול יורדת דרסטית, מכיוון שהמכשיר זיהה שהמשתמש כבר יודע שהסלולרי שלו מצלצל. תכונה אחרת היא שהצלצול מוגבר בעת שהמכשיר נמצא בכיס המכנסיים או בתיק.

מצלמה: מצלמת 5 מגה פיקסל באיכות טובה באור יום, אולם בעת צילום במקומות חשוכים, התמונות שלנו יצאו קצת מגורענות. צילום הווידיאו היה מוצלח.

יכולות נוספות: למכשיר יש GPS וגם אפשרות להפוך לנתב אינטרנט אלחוטי, אליו משתמשים אחרים יכולים להתחבר לצורך תקשורת אינטרנט.

חסרונות: החסרונות הבולטים הם שלמרות המעבד החזק שלו במהירות 1 ג'יגה הרץ, עדיין המכשיר לא מספיק מהיר והדבר נובע כנראה ממערכת ההפעלה של מיקרוסופט. כמו כן, רוב הסיכויים שהסוללה לא תשרוד עד הלילה.

בשורה התחתונה: מכשיר מוצלח ומהנה מאוד, אך לא תמצאו אותו אצל המפעילות הסלולריות. לפחות שתיים מהן אומרות בגלוי שהן לא מוכנות למכור טלפונים הפועלים עם חלונות מובייל. הסיבה שלהן מוצדקת, אבל הדגם הזה דורש בדיקה מחדש של הנושא.

מחיר: 4,200 שקל דרך חברת ניופאן.

ציון: 9.