כצפוי: הפד' הותיר את הריבית בארה"ב על 0%-0.25%

וועדת השוק הפתוח: הפעילות הכלכלית ממשיכה להתחזק והחולשה בשוק העבודה שוככת ■ הצריכה הפרטית מתאוששת בקצב מתון אך עדיין נתונה ללחצים ■ התנאים בשווקים הפיננסיים ממשיכים לאותת על צמיחה כלכלית

כצפוי, הבנק המרכזי האמריקני הותיר את הריבית הבסיסית ברמה אפסית של 0%-0.25%. בכך, הפדרל ריזרב משלים כמעט שנה של ריבית אפסית במשק. ועדת השוק הפתוח הודיעה הערב (ד') בסיום יומיים של התכנסות, כי הפעילות הכלכלית ממשיכה להתחזק והחולשה בשוק העבודה שוככת.

כן נמסר כי הצריכה הפרטית בארה"ב מתאוששת בקצב מתון אך עדיין נתונה ללחצים מכיוון שוק העבודה, עלייה מזערית בהכנסה הפרטית, ואשראי קצוב. הוועדה מסרה כי הבנקים עדיין לא להוטים להעניק הלוואות, אך התנאים בשווקים הפיננסיים ממשיכים לאותת על צמיחה כלכלית.

הפד' חזר והצהיר כי בכוונתו להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית ל"תקופה ממושכת", כדי לתמוך בתהליך ההתאוששות ובצמצום האבטלה. כן חזר והצהיר גם על כוונתו להפסיק את התוכנית לרכישת אג"ח מגובות משכנתא החל מחודש מארס.

ההחלטה לגבי תקופת הזמן הממושכת להותרת הריבית לא התקבלה פה אחד. נשיא שלוחת הפד' בקנזס סיטי התנגד להותרת הריבית על כנה למשך זמן ארוך. תומס הוניג מאמין כי הכלכלה התאוששה משמעותית ועל הבנק המרכזי לנטוש את כוותנתו להשאיר את הריבית ברמה הזו תקופה ממושכת.