אירופה סגרה בירידות בעקבות וול סטריט; דאקס איבד 1.8%

H&M דיווחה על עלייה של 21% ברווח הנקי ל-844 מיליון דולר ■ נוקיה זינקה ב-9.3% לאחר פרסום דו"חות ■ פולין היתה המדינה היחידה באיחוד האירופי שרשמה צמיחה בתמ"ג ב-2009 ■ נינטנדו דיווחה על ירידה של 23% ברווח התפעולי

למרות הפתיחה החיובית באירופה, סגרו המדדים המובילים ביבשת בירידות של עד 1.9% על רקע הירידות החדות שמאפיינות את וול סטריט, ובכך ממשיכות הבורסות האירופיות את המגמה השלילית שאפיינה אותן השבוע. את הירידות הובילו מגזר הבנקאות ומגזר יצרניות הסחורות. האירו נחלש לרמתו הנמוכה מזה כחצי שנה ושבר את רמת 1.4 הדולרים.

על המגזר הפיננסי בבריטניה השפיעה הודעתה של סוכנות דירוג האשראי S&P שאמרה כי "המערכת הבנקאית בבריטניה כבר אינה ממוגדרת כאחת היציבות ובעלות הסיכון הנמוך".

ברקע, כנס הפורום הכלכלי העולמי השנתי בדאבוס ודבריו אמש שח ברק אובמה שנשא נאום לאומה ואמר כי שוק העבודה - "פוקוס מספר 1 ל-2010"; "למרות המצוקות, האומה שלנו חזקה".

פולין היתה המדינה היחידה מבין מדינות האיחוד האירופי שרשמה בשנה החולפת גידול בצמיחה, כאשר דיווחה כי התמ"ג שלה עלה ב-2009 ב-1.7%, זאת תודות לעלייה בביקושים המקומיים והימנעות מהמשבר הפיננסי שפקד את מרבית המדינות באיחוד, נזכיר כי פולין עדיין פועלת בזלוטי ולא באירו ולכן התחזקות האירו השנה לא פגעה ביצואניה כפי שפגעה ביצואנים של המדינות האחרות. לשם השוואה התמ"ג של גרמניה צנח ב-2009 ב-5% על רקע נפילה בביקושים למוצרים אותה היא מייצאת.

בעיות החוב של יוון לא יורדות מהכותרות ובאיחוד האירופי קיים חשש כי המדינה תזדקק לסיוע פיננסי בעוד ערך אגרות החוב שלה מוסיף לרדת.

טוקיו נעלה את יום המסחר בעלייה של 1.6% לאחר שקנון חזתה את הרווח הגדול ביותר מזה כעשור ועיתון ניקיי צפה עלייה בהכנסות של סוני והונדה. ולחדשות חיוביות פחות ביפן: נזק תדמיתי לטויוטה: הודיעה כי תחזיר מיליון כלי רכב נוספים בשל חשש לפגיעה בדוושת ההאצה.

"חוסר הוודאות שהכביד על השווקים בימים האחרונים, כמו החשש מהידוק מוניטרי בסין, החל להתפוגג", אמר צ'ו מון סאנג, מנהל קרן השקעות בשינוהאן BNP פריבה.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עולה ב-1% ל-119.25 נקודות. המדד איבד 6.9% בשמונת ימי המסחר האחרון.


טויוטה מחזירה כלי רכב

טויוטה , יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, מאבדת גובה לאחר שהגדילה את החזרות כלי הרכב במיליון יחידות.

נינטנדו (סימול: 7974 בטוקיו), יצרנית משחקי הוידאו הגדולה ביותר בעולם, פרסמה דו"חות כספיים של תשעת החודשים מאפריל עד דצמבר, מהם עולה כי רווחי החברה ירדו ב-9.4% ל-191.6 מיליארד ין (2.12 מיליארד דולר), או 1,506 ין למניה, מ-212.5 מיליארד ין, או 1,662 ין למניה בתקופה המקבילה. נינטנדו דיווחה על ירידה של 23% ברווחי התפעולי של הרבעון הפיסקלי השלישי.

חברת האופנה H&M דיווחה על עלייה של 21% ברווח הנקי ל-6.15 מיליארד כתר שוודי (844 מיליון דולר), או 7.44 כתר למניה, לעומת רווח של 5.09 מיליארד כתר, או 6.15 כתר למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו תוצאה טובה פחות של 5.14 מיליארד כתר. הכנסות החברה גדלו ב-13% ל-18.58 מיליארד כתר. היקף המכירות בדצמבר גדל ב-15%.

קנון , יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, חוזה עלייה של 52% ברווחים השנתיים - העלייה החדה ביותר מזה כעשור.

הונדה , יצרנית כלי הרכב השנייה בגודלה ביפן מרכזת עניין לאחר שעיתון ניקיי חזה כי היא תציג רווח תפעולי של יותר מ-300 מיליארד ין (3.3 מיליארד דולר).

סוני צפויה לדווח על עלייה ברווחים בפעם הראשונה מזה חמישה רבעונים. כך דיווח עיתון ניקיי היפני.