וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.9%; קוואלקום נפלה 15%

גלובס tv הסנאט אישר את מינויו של ברננקי כיו"ר הפד' לעוד 4 שנים ■ אובמה: "שוק העבודה הוא בראש סדר העדיפויות ב-2010" ■ מבול דו"חות משפיע בכיוונים מנוגדים על המניות: מוטורולה נפלה ב-12% ■ אפל איבדה 3.6%

וול סטריט סיימה את המסחר בירידות אותן הובילו מניות מגזר הטכנולוגיה מה שגרם למדד הנאסד"ק לאבד 1.9% והדאו ג'ונס איבד כ-115 נקודות. נתוני המאקרו שהיו חלשים מהצפי השפיעו על כיוון השוק, זאת ביום עמוס במיוחד דו"חות של חברות מובילות, שברובם הצליחו לעקוף את התחזיות המוקדמות אך יש גם כאלה שאכזבו.

בין מפרסמות הדו"חות צ'ק פוינט , פוטאש , 3M , פרוקטור אנד גמבל , מוטורולה קוואלקום כאשר בסיום המסחר ממתינים המשקיעים לפרסום תוצאותיהן של מיקרוסופט ואמזון. עוד נציין הערב את אפל שאיבדה גובה יום לאחר השקת ה-iPad, בו מסרבים עד כה המשקיעים לראות את הבשורה המיוחלת.

ברקע למסחר בוול סטריט, הכותרות היוצאות מהפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שם אמר ביל גייטס, מקים מיקרוסופט, שצפויה לפרסם בסיום המסחר את דו"חותיה: "החדשנות מבטיחה עתיד ורוד לכולם", "בשנים הקרובות ניתן להשיג התקדמות מדהימה בשיפור חייהם של אנשים בעולם". לעומתו המיליארד היהודי הונגרי, ג'ורג' סורוס, קרא לפירוק רדיקלי של הבנקים "הגדולים מדי מכדי ליפול" וטען כי הבנקאים בוול סטריט המתנגדים לתוכניות של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, "פשוט חירשים". מנגד, בנקאים שנכחו בדאבוס הזהירו מפני רגולציה מוגזמת.

חוץ מהדו"חות ונתוני המאקרו, המשקיעים המתינו הערב להחלטת הסנאט באשר למינויו של ראש ה'פד', בן ברננקי, לקדנציה שנייה - זו התקבלה ממש בדקות האחרונות של המסחר וברננקי זכה לקדנציה שנייה של 4 שנים כנגיד הבנק המרכזי של ארה"ב.

הערב היה עמוס בסנאט כשמוקדם יותר אישר ברוב של 60-39 להגדיל את תקרת החוב של ארה"ב ב-1.9 טריליון דולר לרמה של 14.3 טריליון דולר, מדובר בהעלאת תיקרת החוב בארה"ב בפעם החמישית בשנתיים האחרונות, והדחיפות בהעלאה היתה החשש כי היקף החוב של ארה"ב יגיע כבר בחודש פברואר לרמת התיקרה הנוכחית, דבר שעשוי להקפיא את יכולת הפעולה של הממשל.

המכרז למכירת אג"ח ממשלתיות ל-7 שנים בהיקף של 32 מיליארד דולר הסתיים הערב כשהתשואה לפידיון שנקבעה בו, 3.127% היתה נמוכה מהתשואה לפדיון לאג"ח שהיתה צפויה, 3.153%, זאת לאחר שבמכרז נרשמו ביקושי יתר של פי 2.85 לעומת ביקושי יתר ממוצעים של פי 2.57 ב-11 החודשים הקודמים. השתתפות הגורמים הזרים בהם גם בנקים מרכזיים עלתה ל-51.1% שהינה השתתפות גבוהה מהממוצע.

נזכיר כי אתמול (ד') וועדת השוק הפתוח של ה'פד' הותירה את הריבית על שפל של 0% עד 0.25% והודיעה כי הפעילות הכלכלית ממשיכה להתחזק והחולשה בשוק העבודה שוככת. עם זאת, נציין כי בפעם הראשונה, לא כל חברי הוועדה המוניטרית הצביעו בעד השארת הריבית על כנה - איתות לכך שהלחצים להעלאת הריבית מתחזקים.

נציין כי אמש, נשיא ארה"ב, ברק אובמה נשא נאום לאומה ואמר כי שוק העבודה הוא בראש סדר העדיפויות בשנת 2010. "למרות המצוקות, האומה שלנו חזקה", אמר אובמה. אובמה חשף שורה של צעדים לעידוד התעסוקה ביניהם גם הטבות מס לעסקים קטנים שישכרו עובדים והטבות למפעלים שיגדילו את מצבת כול האדם שלהן.

באסיה נרשמו היום עליות אך באירופה שפתחה את היום בעליות סגרה אותו בירידות חדות כתגובה לירידות בוול סטריט. בזירת המט"ח נחלש היום האירו כנגד הדולר ושבר את הרמה הפסיכולוגית החשובה של 1.4 דולר לאירו אותה לא חצה מזה יותר מחצי שנה.

עלייה בביקושים למוצרים בני קיימא

הזמנות המוצרים בני הקיימא עלו בדצמבר ב-0.3% לעומת צפי כי יעלו ב-1.7%, בניטרול ההזמנות מסקטור התחבורה, שם נפלו הזמנות המטוסים ב-38%, נרשמה עלייה של 0.9% לעומת צפי לעלייה של 0.5%.

כמדי יום ה' פורסם מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-8,000 ל-470 אלף, עם זאת הצפי היה לירידה חדה יותר ל-450 אלף. מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ב-57 אלף ל-4.6 מיליון אמריקנים הנשעמים על דמי הביטוח הלאומי.

מבול של דו"חות בוול סטריט

ענקית האשלג הקנדית פוטאש הציגה רווח של 243.6 דולר למניה או 80 סנט למניה, טוב יותר מתחזית השוק לרווח למניה של 78 סנט - ירידה חדה בהשוואה ל-788 מיליון דולר או 2.56 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. נציין כי בימים האחרונים הגדילה פוטאש את השקעתה במניות חברת כי"ל.

צ'ק פוינט שבשליטת גיל שויד הרוויחה 129.5 מיליון דולר NON-GAAP, עלייה של 23% לעומת רווח של 105.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-61 סנט, גבוה מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח של 57 סנט למניה.

ענקית התעשייה 3M דיווחה על רווח של 935 מיליון דולר, או 1.31 דולר למניה - יותר מהתחזיות לרווח של 1.21 דולר למניה לעומת 97 סנט למניה ברבעון המקביל.

פרוקטר אנד גמבל דיווחה על הכנסות של 1.1 דולר למניה - יותר מהתחזיות. מכירות החברה גדלו ב-6% והסתכמו ב-21 מיליארד דולר.

רויאל קריביאן של משפחת עופר פרסמה ברבעון הרביעי דוחות טובים שעקפו את התחזיות שלה עצמה, את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, ואת הצפי לגבי 2010. הרווח קפץ יותר מפי 2 ל-3.4 מיליון דולר. ירידה קלה בהכנסות ל-1.45 מיליארד דולר.

ענקית הטלקומניקציה AT&T דיווחה על רווח של 51 סנט למניה - בהתאם לתחזיות ולעומת 64 סנט למניה ברבעון המקביל.

בריסטול מאיירס דיווחה על רווח של 41 סנט למניה לעומת רווח של 46 דולר למניה ברבעון המקביל. ענקית הפרמה אלי לילי צפויה לדווח על רווח של 92 סנט למניה לעומת 1.07 סנט למניה ברבעון המקביל.

יצרנית כלי הרכב פורד דיווחה על רווח של 868 מיליון דולר על הכנסות של 35.4 מיליארד דולר - יותר מתחזיות האנליסטים.

מוטורולה דיווחה על רווח של 142 מיליון דולר, או 6 סנט למניה מהפסד של 3.7 מיליארד דולר או 1.61 דולר למניה.

יצרנית מכשירי הסלולר נוקיה דיווחה על רווח של 948 מיליון אירו, או 26 סנט אירו למניה - זינוק של 65% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים חזו רווח של 19 סנט אירו למניה.

קוואלקום פרסמה דו"חות טובים מהציפיות ודיווחה על רווח של 61 סנט לעומת צפי ל-56 סנט למניה, אך יצרנית השבבים האמריקנית חתכה את תחזית המכירות לשנה הפיסקאלית שתסתיים בספטמבר לטווח שבין 10.4-11 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת ל-10.5-11.3 מיליארד דולר.

לוקהיד מרטין , יצרנית מטוסי הקרב הגדולה בעולם, צפויה לדווח על רווח של 1.99 סנט למניה מ-2.05 סנט למניה ברבעון המקביל.

אפל מרכזת עניין מיוחד לאחר שחשפה אמש את מחשב הלוח החדש iPAD - מחירו יהיה 500-830 דולר. סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל: "למכשיר יש את חוויית הגלישה הכי טובה שלנו - הרבה יותר טוב ממחשב נייד ואפילו מטלפון".

אחרי הנעילה

אמזון צפויה לדווח על רווח של 72 סנט למניה לעומת 52 סנט למניה ברבעון המקביל.

ענקית המחשבים מיקרוסופט צפויה לדווח לאחר הנעילה על רווח של 59 סנט למניה לעומת 47 סנט למניה ברבעון המקביל.

סנדיסק צפויה לעבור לרווח של 69 סנט למניה לעומת הפסד של 1.65 דולר למניה ברבעון המקביל.