רפורמת הקרקעות של בנימין נתניהו תעמוד למבחן בג"ץ

מטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל הגיש עתירה לביהמ"ש העליון בבקשה למנוע מהממשלה ליישם את הרפורמה ■ עפ"י הרפורמה מאוגוסט 2009, חוכרי קרקעות בהיקף של כ-800 אלף דונם יהפכו לבעלי הקרקע

רפורמת הקרקעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו תעמוד למבחן בג"ץ: היום (ה') הגיש מטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל, המאגד מספר ארגונים, עתירה לבית המשפט העליון בבקשה למנוע מהממשלה ליישם את הרפורמה.

באוגוסט 2009 עבר בכנסת תיקון לחוק מינהל מקרקעי ישראל, לפיו יהפכו חוכרי קרקעות בהיקף של כ-800 אלף דונם לבעלי הקרקע.

בעתירה שהוגשה הבוקר (ה') נטען כי "תיקון מספר 7 בחוק מינהל מקרקעי ישראל משנה את חוק יסוד מקרקעי ישראל, ולמעשה מרוקן את חוק היסוד מתוכן באמצעות חוק רגיל - ועל כן דינו להתבטל. התיקון מכיל פגיעה חוקתית בעיקרון היסודי המעוגן בחוק יסוד: מקרקעי ישראל, לפיו הבעלות במקרקעי ישראל לא תועבר".

לדברי העותרים, "החוק מתיר כיום העברת בעלות באופן חריג של לא יותר מ-200 אלף דונם מקרקעות המדינה, אך כנסת ישראל וממשלת נתניהו הכפילו את היקף החריגה פי ארבע. מדובר למעשה בכל הקרקעות המיועדת לבנייה ותעסוקה במדינת ישראל".

במטה המאבק טוענים כי הכנסת, "בהליך חקיקה חפוז הפכה את החריג לכלל, ובכך הפכה על פיה את כוונת מחוקקי חוק היסוד".

העותרים טוענים גם כי הרפורמה לא תוריד את מחירי הדיור בארץ, ומצרפים חוות-דעת כלכלית לעתירתם.

רכז תנועת דרור ישראל, פסח האוספטר, המכהן כיו"ר מטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל, מסר: "לנוכח מהפכת איזבל זו - גזילת מקרקעי ישראל מידי הציבור - מהפכה עליה הכריעה הממשלה, תוך הפרה לאור-יום של חוק יסוד בישראל, לא נותר לנו אלא לפנות ולבקש סעדים מבג"ץ. עתידה של התנועה הציונית ודמותו של שלטון החוק במדינת ישראל תלויות בהכרעת השופטים".