דירקטוריון לאומי סיכם על "מצנח זהב" של 5 מיליון שקל ליו"ר היוצא איתן רף

רף יקבל פיצויים של 200% שיחושבו על שכר בסיס של 133 אלף ש' בחודש ■ יקבל מענק מיוחד של 7.5 משכורות ובונוס שטרם נקבע ■ שלי יחימוביץ' ליו"ר הוועדה דיון דחוף בנוגע למינוי יו"ר חדש בבנק

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', החברה בוועדת הכספים, פנתה היום ליו"ר הוועדה בדרישה לדיון דחוף בנוגע למינוי יו"ר חדש בבנק לאומי.

במכתב הדרישה כותבת יחימוביץ': "הבנק אינו מונרכיה עם שליט יחיד נצחי, וגליה מאור אינה יכולה להיות יו"ר. מעורבותו הפוליטית של שר האוצר יובל שטייניץ פסולה, אבל לא פחות חמורה ממנה מעורבותם הבוטה של בעלי ההון השותפים בבנק, הסבורים שיש להם זכות למנות את מי שאמור לפקח על ניהול הבנק".

לפי יחימוביץ', "מהלכיו הפסולים של שר האוצר שטייניץ בניסיון למנוע את מינויה של גליה מאור ליו"ר בנק לאומי, אינם הופכים מנוי זה לכשר. אחרי 15 שנים מוצלחות בניהול הבנק, לא חוקי, לא הגיוני, לא תקין ולא בריא שגליה מאור תהפוך להיות המפקחת הישירה על תפקודו של הגוף שזה עתה ניהלה והיא קשורה עם המעורבים בו בקשרים עמוקים וארוכי שנים".

לפי יחימוביץ', "הביקורת המוטחת בשטייניץ מוצדקת בהחלט, והניסיון לפעול ישירות מול ועדת המניות האמורה להיות משוחררת מלחץ פוליטי, במטרה למנות מקורב לו או לנתניהו לתפקיד, הוא ניסיון פסול. אבל, לביקורת קשה לא פחות ראויים השותפים בבנק, אשר כנראה התבלבלו ושכחו כי זהו רעיון מופרך שהם, שחלקם גם לווים מן הבנק, יקבעו גם מי יפקח על ניהולו. זהו מצב המפר קשות את האיזון בין טובת הציבור ובין טובת קומץ שותפים מרכזיים. מוטב שגם בעלי ההון הבוחשים בקדרת המנוי וגם הפוליטיקאים ימשכו את ידיהם לאלתר מעיסוק בעניין".

יחימוביץ' מביעה במכתב ביטחון כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יפתור את התסבוכת. "יש גוף אחד אשר בשנים האחרונות הוכיח שוב ושוב את מקצועיותו, כוחו ויושרו וזהו בנק ישראל. אני סומכת על הנגיד פישר ועל המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כי כאשר יגיע הדבר לפתחם והוא יגיע, ידעו לפעול בנחישות ובלא מורא כפי שפעלו בבנק הפועלים. רצוי אפוא שיתערבו בהקדם במתרחש ויפסיקו את מחול השדים סביב הבנק".

תנאי הפרישה של איתן רף - 5 מיליון שקל

דירקטוריון בנק לאומי סיכם היום את תנאי הפרישה של היו"ר היוצא איתן רף שמכהן בתפקיד מאז 1994. רף יקבל פיצויים של 200% שיחושבו מול שכר בסיס של 133 אלף שקל בחודש ובנוסף יקבל מענק מיוחד של 7.5 משכורות כלומר מיליון שקל. בסך הכל יקבל רף כ-5 מיליון שקל. רף צפוי לפרוש מתפקידו במאי הקרוב. תנאי הפרישה של רף כפופים לאישור האסיפה הכללית.

מעבר לכך צפוי רף לקבל בגין תוצאות הבנק לשנת 2009 בונוס שטרם נקבע. בשנת 2008 היתה עלות שכרו של רף 2.27 מיליון שקל כאשר באותה שנה לא חולקו בונוסים. בשנת 2007 היתה עלות שכרו 6.34 מיליון שקל כולל בונוס. רף (68) היה בעבר החשב הכללי.