בונוס של 100 מ' ד' למנכ"ל גולדמן זאקס? בבנק מכחישים

(עדכון) דובר גולדמן זאקס: "יש ספקולציה ויש טימטום. הספקולציה הזאת מגדירה מחדש את המושג טימטום" ■ הנרי פולסון, לשעבר שר האוצר של ארה"ב: "המשכורות והבונוסים של בכירי הבנקים לא קשורים למציאות"

מנכ"ל גולדמן זאקס , לויד בלנקפיין, עשוי לקבל בונוס של 100 מיליון דולר. כך מסר עיתון ה"טיימס" שהסתמך על בנקאים שנכחו בועידת דאבוס, שוויץ. בגודלמן זאקס מכחישים.

הדובר של גולדמן זאקס, לוקס ואן פראג, אמר בתגובה כי "יש ספקולציה ויש טימטום. הספקולציה הזאת מגדירה מחדש את המושג טימטום".

בנפרד, הנרי פולסון, לשעבר שר האוצר של ארה"ב, אמר בראיון ל-CNBC, כי המשכורות והבונוסים של בכירי הבנקים לא קשורים למציאות ולא ראויים לנוכח הסנטימנט השלילי של הציבור האמריקני כלפי הבנקים.

ספרו החדש של פולסון, "על סף תהום; המרוץ למניעת קריסתה של המערכת הפיננסית העולמית", סוקר את הימים הסוערים שעברו על שר האוצר לשעבר בימים שלפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, בספטמבר 2008.

לויד בלנקפיין ובכירים אחרים בגולדמן זאקס צפויים לקבל את הבונוסים הגבוהים ביותר אין פעם בהיסטוריה של בנקאות ההשקעות, כשהם מתעלמים מהביקורת הנוקבת שמגיעה מוושינגטון.

נזכיר כי בשבוע שעבר, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי הבונוסים הניתנים לבכירי הבנקים הם "מבישים".

"בלנקפיין פשוט מתגרה בכוונה באובמה", אמר בכיר באחד הבנקים המתחרים בגודלמן זאקס.

לויד בלנקפיין, גולדמן זאקס / צלם בלומברג

נציין כי במהלך שנת 2007 בלנקפיין קיבל בונוס של 67.9 מיליון דולר - הבונוס הגבוה ביותר עד אז. אך בשנת 2009 הרווח של גודלמן זאקס היה גבוה ב-1.8 מיליארד דולר בהשוואה ל-2007. ברבעון הרביעי, גולדמן זאקס דיווח על רווח של 4.95 מיליארד דולר, או 8.2 דולר למניה - הרבה מעבר לתחזיות השוק.