מרדוק על "אוואטר": "התוכן הוא הקיסר של היקום האלקטרוני"

מאז השקתו הניב הסרט בתלת-מימד של ג'יימס קמרון יותר מ-2 מיליארד דולר ממכירות כרטיסים ברחבי העולם - והפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים

ניוז קורפ העלתה משמעותית את תחזית הרווח השנתית, לאחר שהשיפור בביצועי יחידות הסרטים והטלוויזיה בכבלים הקפיצו את הרווח ברבעון הפיסקלי השני שנה אחת בלבד לאחר המחיקה הגדולה ביותר בתולדות החברה. רווחי רשתות הכבלים נסקו ב-35% הודות לשיעורי הצפייה המובילים בתעשייה ולגידול של 51% ברווח התפעולי של ערוץ פוקס ניוז.

רופרט מרדוק, יו"ר ומנכ"ל החברה, אמר שהיחידה שהפיקה את "אוואטר" ואת סדרת הטלוויזיה "אמריקן איידול" יצאה מהמשבר כ"חברת תכנים מובילה". הוא הוסיף כי גובר ביטחונו שהצרכנים ישלמו עבור חדשות ושירותי בידור בפורמט דיגיטלי. "התוכן אינו רק המלך, אלא הקיסר של היקום האלקטרוני", אמר מרדוק.

המניה זינקה

החברה העריכה כי בשני הרבעונים הבאים יניב "אווטאר" רווחים נאים ממכירות כרטיסי קולנוע ו-DVD. מאז השקתו, הניב הסרט יותר מ-2 מיליארד דולר ממכירות כרטיסים בעולם, והפך לרווחי ביותר בכל הזמנים לפני ניכוי השפעת האינפלציה.

מניית ניוז קורפ זינקה ב-7.5% ל-13.70 דולר במסחר אלקטרוני לאחר סיום המסחר הרגיל בבורסה, בעוד ניוז קורפ מפרסמת את הערכתה שהרווח התפעולי בשנה הנוכחית יגדל "בעשרים ומשהו אחוזים", לעומת תחזית קודמת של צמיחה דו-ספרתית נמוכה. לראשונה בשנתיים האחרונות העלתה ניוז קורפ את הדיבידנד הרבעוני ב-25% ל-7.5 סנט למניה.

הרווח הרבעוני הנקי הסתכם ב-254 מיליון דולר, 10 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 6.4 מיליארד דולר, 2.54 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד, שבו ביצעה ניוז קורפ מחיקה בגין הירידה בשווי דאו ג'ונס, שאותה היא רכשה ב-2007.

לא מרוצה

מרדוק, בעלי בית ההוצאה לאור הרפר קולינס, אמר אתמול (ג') כי אינו מרוצה משיטת התמחור של אמזון לספרים אלקטרוניים.

מרדוק אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים כי הוא מתכוון להיכנס למו"מ מחודש עם ענקית הקמעונאות המקוונת לגבי מחירי הספרים האלקטרוניים של הרפר קולינס, וציין כי לדעתו אמזון "תהיה מוכנה לדבר איתנו".

"אנו לא אוהבים את השיטה של אמזון, שמוכרת הכול ב-9.99 דולרים", אמר מרדוק. "הם אמנם משלמים לנו מחיר סיטונאי של 14 דולר לספר, אבל הם פוגעים בכבודם של הספרים ופוגעים במכירות של הספרים המודפסים", לדבריו.

אם תצליח הרפר קולינס להגיע להסדר חדש עם אמזון, היא עשויה לסתום את הגולל על שיטת התמחור הנוכחית של האתר עבור ספרים אלקטרוניים. בתחילת השבוע נכנעה אמזון ללחצים מצד בית הוצאה גדול אחר, מק'מילן, והסכימה לשווק את הגרסאות האלקטרוניות של כותריו ב-12.99-14.99 דולרים לכותר.

אמזון מנסה לקדם את מכירות קורא הספרים האלקטרוני שהשיקה ב-2007, הקינדל, באמצעות תמחור נמוך במיוחד לספרים אלקטרוניים המיועדים לקריאה עליו. זאת, על מנת שהצרכנים יוכלו למצוא צידוק להוצאה הכספית על המכשיר. מדיניות זו הציבה את אמזון במסלול התנגשות עם בתי ההוצאות, שטוענים כי בכך פוגעת החברה במכירות הספרים המודפסים.

השקת ה-iPad, מחשב הלוח החדש של אפל, בשבוע שעבר, העלתה שוב על סדר היום את המחלוקות בנוגע לתמחור של ספרים אלקטרוניים. המכשיר החדש אמור להתחרות בקינדל, ולשמש קלף בידיהם של בתי ההוצאה במשא ומתן מול אמזון.

מרדוק סירב לחשוף פרטים אודות ההסכם של הרפר קולינס עם אפל, אך רמז כי תנאיו טובים מאלו של ההסכם שיש לבית ההוצאה עם אמזון. לדבריו, "בהסכם עימנו אפל אישרה מגוון של מחירים גבוהים יותר עבור הספרים שלנו". אמזון לא מסרה תגובה.