משקיע חדש בסקטור חיפושי הנפט: ניר פלג מנכ"ל אבגול לשעבר

פלג שמע את צחי סולטן אומר כי "גם אם לא נזכה ברישיון מד אשדוד הדבר לא ירפה את ידינו, ונמשיך להתמקד בים"

אסיפת מחזיקי יחידות ההשתתפות של מודיעין חשפה משקיע חדש בסקטור חיפושי הנפט: ניר פלג, מי שהיה עד לא מכבר מנכ"ל חברת ייצור הבדים הלא ארוגים אבגול , ושעדיין מחזיק ב-3.5% ממניותיה, בשווי מוערך של כ-25 מיליון שקל.

האסיפה עצמה, שהתנהלה במשרדיה של חברת כלל חיתום, התנהלה על מי מנוחות, לפחות בהשוואה לתנודות של יחידות ההשתתפות של החברה בבורסה בתקופה האחרונה.

בפתיחת האסיפה, בה השתתפו כ-15 אנשים בלבד, סקר צחי סולטן, הבעלים של השותף הכללי במודיעין, את הפעילות שהתבצעה מאז האסיפה הקודמת שהתקיימה בסוף דצמבר. "עמדנו במטרות שהצבנו לעצמנו לצאת מתחת לחרב של רשימת השימור, ולהכניס לחברה מזומנים באופן שיאפשר להתחיל לעבוד", הוא אמר. "תוך כדי המהלך הכנסנו בחברת הניהול את אי.די.בי כשותפה, וכרגע יש לנו גוף עם יכולות מאוד חזקות שתורם לנו בעבודה המשותפת".

סולטן תיאר את העסקה לרכישת רישיון "גבריאלה" - במסגרתה רכשה מודיעין את הזכויות ל-70% מהזכויות ברישיון - כעסקה אטרקטיבית, וכן התייחס לקידוח שרית, בו הגדילה החברה את חלקה ב-7.5%, ל-22.5%. "אמנם מדובר בקידוח קטן, אבל נראה שיש שם פוטנציאל לא רע בהסתברות לא רעה, והגדלנו את היקף האחזקה בו", הסביר.

רציו מקבלת שטח נוסף בים

בהמשך נשאל סולטן על הסיכוי שיש לחברה לזכות ברישיון החיפושים מד אשדוד, אליו ניגשו מספר מתמודדים. "חמש או שש קבוצות הגישו בקשה, וחלק מהן נפלו, כך שכרגע הסיכוי שלנו הוא 30%-50%", אמר סולטן תוך שהוא מדגיש כי "גם אם לא נזכה ברישיון הדבר לא ירפה את ידינו, ונמשיך להתמקד בים, כשהמטרה היא להיות עם אחוזים משמעותיים ברישינות בים, כדי שכשנגיע לשלב מתקדם יהיה מה לתת לאחרים, ולא נתחיל קטנים מדי".

בעוד המשקיעים מחכים לתוצאות קבלת רישיון החיפושים באזור מד אשדוד, דיווחה היום רציו על קבלת היתר חיפושים נוסף באזור הים התיכון, בשטח הממוקם מדרום וממערב לשטחי הרישיונות רציו ים, הידועים כמבנה לוויתן. השטח, שזכה לשם "גל" (היתר מס' 202), נמצא כעת בבעלות מלאה של רציו, ומשתרע על פני שטח של כ-1771 קמ"ר, כ-150 קילומטר מערבית לחופי נתניה ובתחום המים הכלכליים של מדינת ישראל.

היתר החיפושים ניתן לשנה וחצי, ובתנאים המיוחדים של ההיתר המוקדם נקבעו מספר אבני דרך אותם תצטרך רציו לבצע במהלך תקופה זו, בהם רכישת סקר סייסמי הקיים באזור ועיבודו, ביצוע סקר דו ממדי בעלות של כ-3.6 מיליון דולר, וכן הצגת דוח סופי ופרוספקט לקדיחה בשטח ההיתר.

מנכ"ל רציו, יגאל לנדאו, אמר היום כי לאור המלצות מומחי החברה, רציו מאמינה שגם באזור גל קיים פוטנציאל למבנים המכילים גז.

מלבד היתר זה, רציו מחזיקה כיום ב-15% מהרישיונות הנמצאים במבנה לוויתן, וכן ב-15% מרישיון שרית הנמצא באזור אשדוד, כאשר יתרת האחזקה ברישיון זה (מלבד מודיעין) היא של לפידות חלץ (62.5%). רציו ומודיעין, שטרם זכו לגלות גז או נפט בשטחי החיפושים שלהן, זינקו בשנה האחרונה במאות אחוזים לשווי של 860 מיליון שקל ו-105 מיליון שקל, בהתאמה.