ג'ים קריימר: "ניתן לנצל העיוותים שיצרו החששות בשווקים"

להערכתו, מכירות בזק של מנהלי קרנות הגידור היא זו שגרמה לירידות בימי המסחר האחרונים ■ קריימר ממליץ לחפש את אותן מניות ש-"נענשו בטעות" כחלק ממגמת הירידות

גורו המניות והמנחה של תוכנית Mad Money ברשת CNBC, ג'ים קריימר, חושב כי החדשות שהגיעו מעבר לים אודות מצבן של מספר כלכלות באירופה ביחד הובילו את המשקיעים הגדולים לחשוב מחדש על הפוזיציות שלהם ולהחליט בסוף לבצע מכירת בזק.

"הגרעון התקציבי שלנו נוראי, סין מפחיתה את הקצב ומדינות שלעולם לא חשבנו שיוכלו להשפיע עלינו כמו יוון, ספרד ופורטוגל, גורמות לירידות חדות", אמר קריימר.

קריימר טוען כי יש לבחון את השוק במונחים של ניהול כספים במונחים של התנאים הפונדמנטליים של המניות. להערכתו, מכירות בזק של מנהלי קרנות הגידור היא זו שגרמה לירידות בימי המסחר האחרונים.

ג'ים השווה המצב בשוק בשני ימי המסחר האחרונים לאירוע דומה ב-2008, כאשר קרנות הגידור נטשו את השוק ונהרו ביחד לכיוון הסחורות. התוצאה הייתה ירידה דראסטית בשווי מניות ממגזר הסחורות, כשנוצרו הזדמנויות בקרב מספר מניות אשר ירדו מהסיבות הלא נכונות.

"המשקיעים שסוחרים בסכומים גדולים נוהגים לפעול ביחד, ומזה ניתן להסיק כי ביכולתם להשפיע על המדדים. זה ברור שהם אלה שמכרו כמויות גדולות של ניירות ערך בימים האחרונים", אמר.

קריימר טוען כי ההסטוריה חוזרת על עצמה והיא פותחת צוהר לניצול הזדמנויות. קריימר ממליץ להתרחק ממניות אשר מניבות תשואה גבוהה "מטעה", כמו Kimberly-Clark או אלטריה גרופ אשר הציגו תשואה נאה.

מצד שני, קריימר ממליץ לחפש את אותן מניות ש-"נענשו בטעות" כחלק ממגמת הירידות, כמו ויזה וסיסקו מערכות , אשר מתאפיינות בתנאים פונדמנטליים טובים ופרסמו דוחות טובים.