מיקרון רוכשת את נומוניקס תמורת 1.27 מיליארד דולר במניות

הצד הישראלי בעסקה הוא המפעל המרכזי של נומוניקס בקריית-גת, בו מועסקים כ-1,200 עובדים ■ מפעל זה נחשב לאחד ההישגים של החברה, וסביר להניח כי מיקרון לא תשנה את הפעילות בו

אחרי חצי שנה של ספקולציות הודיעה אתמול (ג') בלילה יצרנית שבבי הזיכרונות, מיקרון, על רכישת חברת נומוניקס תמורת 1.27 מיליארד דולר במניות. הרכישה מתבצעת פחות משנתיים לאחר שהפעילות של נומוניקס יצאה לדרך כיוזמה משותפת לאינטל, STMicroelectronics, וקרן פרנסיסקו פרטנרס, שהתרכזה בפיתוח זיכרונות מסוג פלאש.

הצד הישראלי בעסקה הוא המפעל המרכזי של נומוניקס בקרית גת, לשעבר מפעל FAB 18 של אינטל, בו מועסקים כ-1,200 עובדים. המפעל הישראלי הוא אחד ההישגים של נומוניקס, וככל הידוע החברה מרוצה מאופן התנהלותו, לכן סביר שמיקרון לא תשנה את הפעילות בו. אנשי נומוניקס ישראל נשמעו היום מרוצים, ודיברו על העסקה כעל הישג. ככל הידוע, המסר לעובדים הוא שלא צפויים פיטורים או שינויים משמעותיים.

הרכישה תספק למיקרון נוכחות מובילה בשוק שבבי ה-NOR פלאש, כלומר זיכרונות לא נדיפים (שאינם נמחקים לאחר ניתוק מזרם חשמלי), המיועדים להרצת פקודות בהתקני מחשוב ותקשורת. עם יציאתה לדרך נאבקה נומוניקס במשך השנה הראשונה בשוק הזיכרונות המקרטע, ותקופה ארוכה היה ספק לגבי מצבה של החברה. ב-2009 נאלצה החברה לבצע קיצוצים ופיטורים ולהוריד את היקף הפעילות בקווי הייצור.

אולם, יותר מש-2009 הייתה קשה עבור נומוניקס היא הייתה קריטית עבור מובילת שוק הNOR פלאש, ספנשיין, שפשטה רגל בתחילת 2009. המשמעות עבור נומוניקס הייתה לקוחות חדשים על חשבון ספנשיין, והפיכתה החל מהרבעון השני של 2009 למובילת השוק, עם נתח שוק של 35%.

על-פי שיחת הוועידה של מיקרון לאחר הודעת הרכישה אתמול, נומוניקס סיימה את הרבעון האחרון של 2009 עם מכירות של 550 מיליון דולר. להערכת מיקרון, הרכישה תהיה חיובית לשורה התחתונה שלה החל משנת הכספים 2011, שתחל בספטמבר הקרוב.

מהבחינה האסטרטגית תהפוך מיקרון לשנייה בשוק הזיכרונות אחרי סמסונג, עם יכולות גם ביצור שבבים לזיכרונות DRAM (זיכרון המיועד לגישה מהירה במחשבים), לצד שותפות עם אינטל שמספקת לה יכולות גם בתחום ה-NAND, שמיועד לשמירה של תוכן בעיקר במוצרי אלקטרוניקה צרכנית. המהלך מהווה עבור מיקרון גם שינוי ברמה הגיאוגרפית, מאחר ומיקרון היא חברה שמרנית יחסית מבחינת פריסת הייצור, והמפעלים שלה עד כה הם בארה"ב. הרכישה תספק לה קווי ייצור גם בישראל, סינגפור ואף בסין.