פרומיסק תמכור תוכנה למדינת טקסס תמורת 15 מיליון דולר

לפי ההסכם, התוכנה שלה בתחום ניטור הרשת הארגונית תיכנס למיליון נקודות קצה ומערכת מחשוב במשרדי המדינה ■ הפוטנציאל: לאחר שקיבלה לקוח ממשלתי גדול בהיקף שכזה, לפרומיסק יהיה קל יחסית למכור למדינות אחרות

חברת הסטארט-אפ, פרומיסק, עולה על גל התקציבים לחיזוק מערכות המחשוב בגופים הממשלתיים של ארה"ב. החברה דיווחה כי זכתה בחוזה עם מדינת טקסס, כך שהתוכנה שלה בתחום ניטור הרשת הארגונית תיכנס למיליון נקודות קצה ומערכת מחשוב במשרדי המדינה.

ההודעה שפרסמה החברה על החוזה אמנם לא פירטה את התמורה, אבל לפי הערכות, ההסכם מיועד להתפרס לטווח של 5 שנים ויספק לפרומיסק הכנסות של עד 15 מיליון דולר.

התרעות אבטחה

פרומיסק, שהוקמה ב-2004, מפתחת מערכת תוכנה המיועדת לניהול וניטור האבטחה בנקודות הקצה וברשת הארגונית. החברה מספקת את התוכנה ללא התקנה בתחנת הקצה (Agentless), והיא אמורה לספק התרעה במקרה של חריגה מפרופיל האבטחה המבוקש.

את החברה הקימו האחים אמיר וחיליק קוטלר, דורון אופנבך, ורוני סוכובסקי. פרומיסק גייסה עד כה כ-5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים וקרן ההון סיכון האמריקנית OCP והיא אמורה לסיים את השנה עם מכירות של מיליוני דולרים בודדים.

העסקה עם מדינת טקסס נחשבת למוצלחת במיוחד, לא רק בגלל גובה העסקה, אלא גם בגלל המיתוג. לפרומיסק יהיה קל יחסית למכור את הפתרון שלה למדינות אחרות בעלות אופי ביקושים דומה לאחר שקיבלה לקוח ממשלתי גדול בהיקף שכזה. לדברי אמיר קוטלר, מנכ"ל החברה, ההסכם בין הצדדים נחתם לאחר כשנה של בדיקות וניסויים אשר ערכה המדינה עם התוכנה.

ההסכם במסגרתו נבחר הפתרון של פרומיסק, מגיע בעקבות חקיקה בארה"ב, המחייבת מדינות, גופי ממשל וחברות ממשלתיות, להילחם ב"טרור קיברנטי", שמגיע מהאינטרנט.

מאחורי היוזמות הללו אפשר למצוא גם את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וכן יוזמות של גופי הממשל המקומי. "הרבה מדינות בארה"ב בוחנות מערכות לניהול יעיל של תחנות הקצה (שרתים ומחשבים)", טוען קוטלר. התוכנה של פרומיסק אמורה להיפרס בכל הסוכנויות ומשרדי הממשלה במדינת טקסס.

2009 דווקא עברה בקלות

פרומיסק, כמו הרבה חברות אחרות שפועלות בתחומי אבטחת המידע, עברו את שנת 2009 יחסית בקלות. ההוצאות של הארגונים בתחום כמעט ולא נפגעו.

בעקבות תוכנית ההאצה של ממשל אובמה אף התווספו תקציבים לרכישת פתרונות. מה שהאיץ את הביקושים לפתרונות אבטחה, הוא גם השינוי בגישה לשוק האבטחה. לצד האיומים השגרתיים, במשך 2009 התברר סופית כי האנטי וירוס כבר אינו מספיק, לפחות עבור ארגון שמנסה להתמודד עם איומים מגוונים, וצריך פתרונות מגוונים יותר.