"שנת 2011 תהיה חזקה באופן משמעותי משנת 2010"

הנהלת קומטאץ' ערכה הבוקר כנס למשקיעים ואנליסטים בבורסה בת"א ■ גדעון מנטל, המנכ"ל: "אנחנו בונים חברה ומרגישים טוב עם זה" ■ החברה תצמח השנה בשיעור של 15%

לחברה ישראלית שהופכת לדואלית יש נטייה להפוך לנגישה יותר לגופים מוסדיים בארץ, ואחת הדרכים היא לערוך כנסים ולזמן אליהם את מיטב הגופים המוסדיים בארץ, כולל אנליסטים. הבוקר הגיעה תורה של קומטאץ' , המפתחת תוכנות אנטי ספאם ופתרונות לאבטחת רשת, ונסחרת לפי שווי של 94 מיליון דולר.

קומטאץ' הפכה לדואלית לפני כחודשיים, ולפני כחודש התווספה למדד התל טק - התפתחות חיובית שדי מרגשת את גדעון מנטל, מייסד ומנכ"ל החברה. "קיבלנו דחיפה רצינית כאשר הצטרפנו למדד. אחד הקריטריונים שקובעים את משקל המניה במדד הוא שיעור החזקות הציבור, ומכיוון שבקומטאץ' רוב המניות נמצאות בידי הציבור, המשקל שלנו במדד די משמעותי". ואכן, שיעור החזקות הציבור בקומטאץ' עומד על 71.2% ומשקלה במדד התל טק הוא 1.4% - יותר מהמשקל של חברות כמו בריינסוויי או רדוויז'ן ששוויין גבוה משל קומטאץ'.

הכנסות של 18-17 מיליון דולר

במסגרת הכנס פירטה קומטאץ' את תחזיותיה לשנה הנוכחית (שאותן כבר חשפה בתוצאות שפרסמה בשבוע שעבר). ההכנסות צפויות לעמוד השנה על 17 עד 18 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 15% בקירוב), אך בכנס דיבר מנטל על Accelerate Growth עבור השנתיים עד שלוש השנים הבאות, ולפי הערכות כוונות החברה הן לצמיחה של 25% עד 30% בממוצע לשנה. "אני מצפה ששנת 2011 תהיה חזקה באופן משמעותי משנת 2010", אומר מנטל ל"גלובס".

בשורה התחתונה צופה מנטל כי קומטאץ' תרשום השנה רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון דולר בשנת 2009. עם זאת, קומטאץ' הגיעה אשתקד לרווח האמור בזכות הטבת מס, ולכן הרווח הנקי בנטרולה עמד על 2.8 מיליון דולר.

קומטאץ' בונה את המשך צמיחתה בעיקר על תחום של אבטחת רשת (Web Security) - תחום שגלגל השנה מחזור של כחצי מיליארד דולר, וצפוי לצמוח עד 2012 בשיעור שנתי ממוצע של 12% לרמה של 800 מיליון דולר בקירוב.

"אנו רוצים לבנות תשתית של לקוחות שהם ספקי שירות, כי מדובר בתעשייה שצומחת מהר ויש בה אלפי שחקנים", אומר מנטל ומוסיף, כבדרך אגב, "הסיפור הקומטאצ'י מתחבר אליהם יפה".

רכישה חוזרת

לקומטאץ' יש כיום בקופה מזומנים בשווי של 17.3 מיליון דולר, ואחד הדברים שעניינו את קהל המאזינים בכנס היה תוכניות החברה בנוגע לאמצעיה הנזילים. לדברי מנטל, "החברה בוחנת רכישות", בדומה לחברות אחרות. לזכות החברה ייאמר כי ביצעה בעבר רכישה חוזרת של מניות בשווי כולל של 5.1 מיליון דולר לפי מחיר מניה ממוצע של 2.25 דולר בעוד מחיר המניה הנוכחי הוא 3.94 דולר, עלייה של 98% בשנה האחרונה. "אנחנו בונים חברה ומרגישים טוב עם זה", מסכם מנטל.

בעל המניות הגדול בקומטאץ' הוא איש העסקים אביב רייז, לו החזקה של 21.6%. למנטל יש החזקה של 4.6%.