נשיא אריקסון ל"גלובס": "הדור השלישי יישאר איתנו הרבה זמן"

הנס וסטברג: "ייקח זמן עד שנראה את השיחות הקוליות עוברות בדור רביעי, מהסיבה הפשוטה שהדור השלישי מתבסס היטב"

נשיא ומנכ"ל יצרנית הטלקום הגדולה בעולם, אריקסון, הנס וסטברג, הופיע היום (ב') לראשונה במסיבת עיתונאים של החברה, לרגל פתיחת קונגרס הסלולר העולמי בברצלונה. וסטברג הופיע לבדו במסיבת העיתונאים, ודיבר על אריקסון ועל שוק הסלולר. לדבריו, המודלים הכלכליים של המפעילות הסלולריות יצטרכו להשתנות בעקבות השינויים בצריכת הדאטה והתעבורה הרבה ברשת.

"בשנים הקרובות נראה שהכול הולך ומתחבר. כמו שיש חשמל לכל התקן בכל מקום, כך נראה צמיחה גדולה בכל הקשור לחיבורים סלולריים בין מכונות", אמר וסטרברג. לדבריו, אריקסון עובדת על פתרונות סלולריים שיעבירו מהירויות של 1 ג'יגה ביט בשנייה

בראיון ל"גלובס" אומר וסטברג כי מוקדם להספיד את הדור השלישי, שהולך להישאר איתנו זמן רב.

האם אתה חושב שלנוכח הנתונים שהצגת לגבי הגידול בתנועה הסלולרית, הדור הרביעי אכן מסוגל להתמודד עם קיבולות והיקפים כאלה?

"אני חושב שהדור השלישי כבר היום, במהדורות החדשות שלו, יכול להתמודד עם הביקושים, ואני בטוח שהדור הרביעי יעשה זאת טוב יותר".

כמה זמן יישאר איתנו הדור השלישי?

"הדור השני הושק בשנות ה-90 ועדיין קיים ועובד. אני מעריך שהדור השלישי יישאר איתנו עוד הרבה מאוד שנים. למעשה, העסק החזק שלנו היום הוא רשתות דור שלישי בתקן HSPA, רשתות שיהיו מסוגלות להציע מהירויות של 84 מגה ביט, וכבר יש לנו הסכמים עם מפעילים. לגבי הדור הרביעי, אנחנו מעריכים שהוא ישמש בעיקר לדאטה בשלב הראשון. ייקח זמן עד שנראה את השיחות הקוליות עוברות בדור רביעי (LTE), מהסיבה הפשוטה שהדור השלישי מתבסס היטב".

אתה רואה שילוב בין רשתות WIFI ורשתות דור רביעי?

"יש ל- WiFi יכולות טובות מאוד בכיסוי בתוך מבנים. יכול להיות שיהיה שילוב בין הטכנולוגיות, אבל הצינור יהיה כמובן LTE, מה שקשור כמובן בהיקף התדרים שיש למפעיל".

הדור הרביעי צריך הרבה יותר אנטנות. יש למפעילים בעיה עם הנושא הזה במדינות שונות?

"ראשית, צריך למחזר כמה שיותר תדרים קיימים. זה כמובן תלוי במפעילה, אבל זה טוב למחזר את הקיימים, אם כי תלוי באיזה תחום. אם יש למפעילה אפשרות לקבל תדרים בתחום ה-700 מגה הרץ, זה פנטסטי ופותר הרבה מאוד בעיות בכיסוי ובקיבולות של הרשתות, לעומת ה-2.5 ג'יגה הרץ, שמפעילות רבות מייעדות לטובת השימוש בדור הרביעי".

מה אתה חושב על ההצלחות של היצרנים הסיניים? וואווי נושפת בעורפכם והדיחה את נוקיה-סימנס המקום השני בשוק הרשתות.

"אנחנו מתמודדים עם תחרות כל הזמן. אני חושב שב-15 השנים האחרונות היו לנו משהו כמו 15 יצרניות שהתחרו בנו, והיום נשארנו בודדים. זה מחייב אותנו לעבוד חזק מאוד על הטכנולוגיה שלנו, על שירותי ערך מוסף, ולהיות קרובים ללקוחות. היצרנים האסיאתיים חזקים מאוד, ואנחנו מתייחסים אליהם בכבוד, אבל ממוקדים במטרה שלנו לשמור על המקום הראשון בשוק ולהיות הכי טובים שאפשר בכל תחום".

כשאתה אומר בכל תחום, נראה שתחום הטלוויזיה באינטרנט (IPTV) שאליו נכנסתם עדיין לא נוחל הצלחה מרשימה.

"זה נכון שבשנת 2009 תחום ה-IPTV לא היה הצלחה גדולה, אבל זה בעיקר בגלל שמפעילות חששו מהטמעת השירות מכל מיני סיבות. יש לי יסוד להאמין שהשנה הולכת להיות הרבה יותר טובה וגם השנים הבאות, בכל מה שקשור ל-IPTV. הרשתות מבשילות, והטכנולוגיה נעשית טובה יותר, כך שהמפעילים יכולים להיות הרבה יותר רגועים. חוץ מזה, היום אנחנו מכריזים על חוזה עם אוסטריה טלקום בתחום הזה, כך שיש מה לצפות".