הביקושים לאג"ח של ממשלת ארה"ב נפלו בהיקף החד מעולם

זאת לאחר שסין הפחיתה בדצמבר את החזקותיה באפיק זה ב-34.2 מיליארד דולר ל-755.4 מיליארד דולר ועברה למקום השני לאחר יפן ■ אם תימשך מגמה זו עשויה הממשלה להידרש לשלם ריביות גבוהות יותר בעת בה הגירעון הפדרלי מצוי ברמות שיא

הביקושים לאג"ח של ממשלת ארה"ב נפלו בהיקף החד ביותר מעולם, כך עולה מדיווחי הממשלה לחודש דצמבר, זאת לאחר שסין הפחיתה את החזקותיה באפיק זה ב-34.2 מיליארד דולר ל-755.4 מיליארד דולר. בכך איבדה סין את המקום הראשון כמחזיקה הגדולה ביותר של אג"ח ארה"ב ויפן תפסה שוב את המקום הראשון, למרות שגם יפן הפחיתה את החזקותיה בכ-11.5 מיליארד דולר ל-768.8 מיליארד דולר .

אם תימשך מגמת הפחתת ההחזקות באג"ח הממשלתיות עשוי הדבר לאלץ את הממשלה לשלם ריביות גבוהות יותר בעת בה הגירעון הפדרלי מצוי ברמות שיא.

משרד האוצר האמריקני דיווח כי ההחזקות באג"ח האמריקניות צנחו בדצמבר בסה"כ ב-53 מיליארד דולר ועקפו בכך את הירידה בסך 44.5 מיליארד דולר שנרשמה באפריל 2009.

בשנת 2009 כולה ירדו ההחזקות הזרות באג"ח הממשלתיות בארה"ב בכ-500 מיליון דולר, לאחר שבשנת 2008 עלו השקעות הזרים באפיק זה ב-456 מיליארד דולר על רקע המשבר הפיננסי הגלובלי שהוביל את המשקיעים הזרים לאפיק הנחשב לבטוח בעולם.