בישראל פועלים 14,000 שיפוצניקים ללא רישוי

כך אמר בוועדת הכלכלה ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ■ ועדת הכלכלה חייבה את משרד התמ"ת ואת רשם הקבלנים לערוך מדי שנה 3 מבחני הסמכה לשפוצניקים המעוניינים להפוך למורשים

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס התכנסה היום (ד') בכדי לדון בנושא הסדרת ענף השיפוצים.

הוועדה חייבה את משרד התמ"ת ואת רשם הקבלנים לערוך מדי שנה שלושה מבחני הסמכה לשפוצניקים לא מורשים המעוניינים להפוך לשיפוצניקים מורשים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, הוסיף שבכוונת הועדה לעקוב ולוודא את קיומם של המבחנים - זאת לאחר שהתמ"ת ורשם הקבלנים עכבו במשך שנים את הסדרת הענף, לא ערכו מבחנים לשיפוצניקים למרות הדרישה של התאחדות קבלני השיפוצים ולמרות בג"צ משנת 2002 שחייב אותם לערוך את מבחני הההסכמה.

במסגרת הדיון בוועדה הציג ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, נתונים על ענף השיפוצים בישראל. לדבריו בישראל פועלים כ-15,000 שיפוצניקים אולם רק כ-1,100 מהם הם קבלני שיפוצים מורשים הרשומים ברשם הקבלנים.

על פי החוק כל עבודת שיפוץ מעל כ- 35,000 שקל מחייבת את העסקתו של קבלן שיפוצים מורשה. אולם בפועל, בגלל מספרם המזערי של השיפוצניקים המורשים מרבית העבודות בישראל מתבצעות על ידי שיפוצניקים לא מורשים. משפצים כיום מבקשים מהשיפוצניקים תעודות הסמכה אך בגלל שאין מבחני הסמכה הם לא יכולים להסדיר את פעילותם בחוק ופרנסתם נפגעת.

לדבריו, על פי ההערכות שוק השיפוצים המבוצע על ידי קבלנות לא רשומה מגלגל כ- 5 מיליארד שקל.

יו"ר הועדה ח"כ אופיר אקוניס ביקש תגובה מנציגי התמ"ת ומשרד השיכון מדוע לא נערכו מבחנים בשנים האחרונות , אך הם לא סיפקו תשובה.