ירידה מפתיעה באמון הצרכנים והעסקים באירופה

המדד לאמון הצרכנים של 16 מדינות בגוש האירו החליק ל-95.9 מהרמה המתוקנת של 96 ■ הממשלות באירופה מנסות גם להרגיע חששות המשקיעים מהגירעונות התקציביים יוון ומדינות אחרות בגוש

אמון הצרכנים באירופה ירד באופן בלתי צפוי בחודש פברואר, לאחר שההתאוששות של גוש האירו כמעט נעצרה ברבעון האחרון בשנת 2009.

מדד לאמון הצרכנים של 16 מדינות בגוש האירו ירד ל-95.9 מהרמה המתוקנת של 96 בינואר, כך דיווחה היום (ה') הנציבות האירופית בבריסל. זאת לעומת תחזית האנליסטים לעליית המדד לרמה של 96.4 מהרמה הראשונית של 95.7 בינואר.

ברקע לנתון זו, מדינות גוש האירו ממשיכות בניסיונותיהן לחזק את התאוששות באירופה לאחר צמיחה של רק 0.1% ברבעון הרביעי כאשר חברות ממשיכות לקצץ משרות ומדכאות הוצאות הצרכנים. בנוסף, הממשלות באירופה מנסות גם להרגיע חששות המשקיעים מהגירעונות התקציביים יוון ומדינות אחרות בגוש, אשר דוחפות את האירו למטה לעומת הדולר.

"ניתן לטעון כי הימים הטובים של התאוששות מאחורינו", אמר ג'יימס ניקסון, כלכלן בכיר בסוסייטה ז'נרל בלונדון. "ההתאוששות תהיה מאופיינת בביקוש חלש באופן יוצא מן הכלל של הצרכנים", הוסיף.

נזכיר כי סוכניות דירוג האשראי S&P ומודי'ס איימו מוקדם יותר היום לחתוך את דירוג האשראי של יוון בתוך מספר חודשים במידה והיא לא תצליח לעמוד בתוכנית לצימצום הגירעון הפיסקלי שהגיע ל-12.7% מהתמ"ג.