בן-זאב לא מופתע מהאזהרות באפריקה; המניה צונחת ב-4.4%

לדעת בן-זאב, אפריקה ישראל עצמה ככל הנראה לא תפרסם אזהרת רווח ■ להערכתו, הסיכון עבור בעלי המניות ממשיך להיות גבוה, אך עבור בעלי האג"ח אין כמעט השפעה בגלל הפיצוי שיקבלו בעקבות ההפחתה

לאחר שבליל יום ה' האחרון שיגרה אפריקה דיווח לבורסה בו היא הודיעה כי אפריקה נכסים תרשום הפסד של כרבע מיליארד שקל ברבעון השני וכי אפי פיתוח תפחית כ-850 מיליון שקל, מפרסם היום יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, את התייחסותו לאירועים האחרונים.

לדעתו של בן זאב, אפריקה ישראל עצמה לא פרסמה אזהרת רווח וככל הנראה לא תפרסם, משום שההסדר בבניין ה"ניו יורק טיימס" מניב לה רווח הון של כ-370 מיליון דולר, כך שהקבוצה תרשום ברבעון רווח המוערך על ידי כלכלני כלל פיננסים בכ-300-400 מיליון שקל. עם זאת, מציין בן זאב כי אזהרות הרווח של החברות הבנות מהוות למעשה אזהרת רווח לקבוצה כולה.

בן זאב טוען כי לכאורה אפשר לטעון שמדובר בהפתעה, בין היתר משום שהנתונים שפרסמה אפי פיתוח לפני כחודש הצביעו על התייצבות בשוק הנדל"ן ברוסיה ואפשר היה לחשוב כי לא יהיו הפחתות נוספות לעת עתה. מנגד, על רקע העמקת הבדיקות של הרשות לניירות ערך בנודע לנכסים ועל רקע הרצון של כל הנוגעים בדבר לנקות שולחן ערב פרסום תשקיף הנפקת הזכויות, ההפתעה אינה כה גדולה.

בשורה התחתונה מותיר בן זאב את המלצתו למניית אפריקה על "מכירה" ומוסיף כי הסיכון עבור בעלי המניות ממשיך להיות גבוה, אם כי ייתכן שאנו מתקרבים לנקודה בה החברה באמת מנקה את העבר וערוכה לקראת העתיד. להערכת בן זאב, עבור בעלי האג"ח אין כמעט השפעה בגלל הפיצוי שיקבלו בעקבות ההפחתה.