אפיקי הכסף הבטוח נמוגים

זה הזמן לזהות ולשלוף את המניות המניבות דיבידנדים ותעודות הסל המניבות תשואה גבוהה

שנת 2010 בשוק האמריקאי החלה בתרועה גדולה שהפכה כיום לקול ענות חלושה. הסיכון בשוק גבוה, מדדי הרוחב של השוק עדיין מגדירים סיכון גבוה ושליטה של המוכרים. כמעט כל קטגוריות הנכסים, למעט מניות המניבות דיבידנדים, אינדקס הדולר, זהב, איגרות חוב ממשלתיות 7-10 שנים ואוכלוסיית המניות עם שווי שוק קטן, נמצאים במינוס.

מתחילת השנה ועד 26/2/2010, מדדי ניו-יורק, דאו, נאסד"ק ו-S&P 500 ירדו 0.99%-, 1.36%-, ו-0.95%-, בהתאמה.


מאחר והאפיקים לכסף "בטוח" הצטמצמו במידה ניכרת, כולל ניירות ערך נושאי תשואה קבועה, נתמקד בשתי קטגוריות המתאימות לשוק הנוכחי ואשר מניבות דיבידנדים "מכובדים" ותעודות סל המניבות "תשואה גבוהה" בדיבידנדים.


מדליות הזהב למניות דיבידנדים

בנקודת הזמן הנוכחית, ניירות נושאי תשואה אינן בהכרח מקום אידיאלי לצבירת ריביות, כאשר התשואה לעשר שנים היא בערך 3.78%. הרוב בשוק מאמין שהריביות פונות מעלה ובכך מחיר ניירות נושאי תשואה קבועה ירד כאשר הריביות תעלנה. החדשות הטובות, יש הרבה מניות ותעודות סל (פחות תנודתיות ממניות) המציעות תשואות דיבידנדים גבוהות. למרות שתשואת הדיבידנדים של מניות מדד ה- 500 S&P היא בערך 1.89%, חשוב להדגיש שיש כ- 800 מניות בשוק האמריקאי המניבות תשואת דיבידנד גבוהה יותר. מתוכן סרקנו לפי שיטת DWA Point&Figure את המועמדות הטובות ביותר.

לאחר הסינון נשארנו עם 30 להן מגיעה מדליית זהב. כל אחת מהן חזקה מהשוק ומהסקטור בו היא נמצאת, נמצאת במגמה חיובית מעלה ועם איתות קנייה, ועם תשואת דיבידנד מינימאלית בגובה 3.5%. בטבלה מטה העלינו לדוגמא 9 מתוך 30 המניות הנ"ל.

אברהם קוגל מניות דיבינדים
 אברהם קוגל מניות דיבינדים

כל השקעה מסוג זה, חובה לנתח את בקריטריונים כלכלייים ופיננסיים ולחפש את ה"בטא" (תנודתיות נמוכה). ובנוסף, כמו בכל השקעה יש למקם פקודת "סטופ" לאחר כל קנייה.

דוגמא למנייה שעלתה בראדר שלנו היא SFL

אברהם קוגל מניית דיבינדים
 אברהם קוגל מניית דיבינדים

SFL היא חברת הובלה, עם צי ימי מהגדולים בעולם. בבעלות החברה אניות, כלי קיבול, מיכליות לנפט, כלי שייט להובלת חומרים שונים בתפזורת, כלי שייט למחקר סייסמי (רעידות אדמה) וציוד קידוח ימי. רוב כלי השייט מועסקים על בסיס חכירה לטווח הבינוני-ארוך.

מניית SFL משכה את תשומת ליבנו מסיבות שונות, אך מעבר לכל, בגלל תשואת הדיבידנד הגבוהה 7.55%. מחיר המניה חצה מעלה בסיס רחב המשקף איסוף של המנייה ודשדוש רוחבי לאורך זמן, בין 8.5 דולר ל- 13.5 דולר, כאשר המנייה נתנה איתות קניה ב-14 דולר. בנוסף, המניה עלתה לשיא חדש של 52 השבועות האחרונים בינואר כאשר הגיעה ל- 16 דולר.

SFL נסחרת במגמה חיובית מעל קו התמיכה ויש למניה את תכונות החוזק הדרושות ביחס לשוק וביחס לסקטור התחבורה אליו היא שייכת. יעד המחיר הוא 26.5 דולר והסטופ ב- 13 דולר, מה שמניב יחס תמורה-סיכון 3.66 , פירושו שהסיכוי להרוויח הוא פי 3.7 מהסיכון להפסיד. למשקיעים לטווח הארוך, ניתן להשתמש בנקודת סטופ נמוכה יותר, ב- 10.5 דולר, ובהתאם, לקנות כמות קטנה יותר של מניות.

בתנאי השוק הקיימים, יש למקם את אסטרטגיית היציאה על כל התחייבות שאנו עושים לטווח הארוך.

צפי הרווחים לשנה המסתיימת בדצמבר 2010 הוא 2.12 דולר, ירידה של 19% בהשוואה ל-2009. לשנה הבאה, המסתיימת בדצמבר 2011 התחזית היא לעליה של 16% ברווחים, ל-2.45 דולר. ערך ה-PEG נמוך ואטרקטיבי 0.41, המכפיל לשנת 2009, 6.5, הרווח השולי 55.8% בהשוואה ל9.9% לתעשייה, והתשואה על הון עצמי 31% בהשוואה ל -12% לתעשייה. שניים מתוך שלושה אנליסטים מדרגים את המניה כקניה חזקה.

מדליות הזהב לתעודות סל נושאות דיבידנדים

בגלל התנודתיות הנמוכה יחסית של תעודות סל בהשוואה למניות, השקעה בתעודות סל המניבות דיבידנדים, תישא סיכון קטן יותר בהשוואה למניות דיבידנדים, קל וחומר בהשוואה לחשיפה לאיגרות חוב, או לסיכון הנוסף הקיים בקניית מניות בודדות או תעודות סל רגילות שאינם מניבים דיבידנדים. בטבלה למטה מוצגות 11 תעודות סל שעברו סינון על בסיס השיטה.

אברהם קוגל תעודת סל דיבינדים
 אברהם קוגל תעודת סל דיבינדים

תיק השקעות הכולל את כל הרעיונות שלעיל יניב תשואה הגבוהה ביותר מ-40% מתשואת מדד 500 S&P.

  • אברהם קוגל הוא מומחה בשיטת Point & Figure DWA ובשווקים הגלובליים, ומביא השיטה עם הסמכה בלעדית בישראל. קוגל סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחוםPoint & Figure DWA במרכז להשכלה פיננסית מבית Matrix, שם הוא מרצה ומדריך בשיטה.
    ניתן ליצור קשר במייל: info@pnf.co.il
  • אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.