חוזרים למתכות יקרות

הזדמנויות השקעה עדכניות עקב ההתעוררות בסקטור המתכות

ה-S&P 500 פרץ את כל הממוצעים הנעים כלפי מעלה ורק ההתנגדות ב-1,160 עומדת בינו לבין התחדשות מגמת העליה. כל עוד המדד מעל 1,100 (הממוצע ל-89 יום שהוא הגבוה ביותר כרגע מבין הממוצעים שאנחנו עובדים איתם) ומתחת ל-1,160, השאלה היא מי תעבוד: ההתנגדות או תמיכת הממוצעים.

בשלב זה נראה שתמיכת הממוצעים היא זו שיש לסמוך עליה ואם כך יהיה, המשמעות היא גל עולה משמעותי בדרך. היעד הקרוב של גל זה מעל 1,160 הוא 1,224. אבל, מהלך מתחת ל-1,093 יציג מיד תמונה שונה לגמרי של התנגדות ב-1,160, ירידה ל-1,060, עליה-תיקון והמשך ירידה. במקרה כזה, סיכוייה של התמיכה ב-1,060 להחזיק מעמד יהיו נמוכים וכדאי להגן כבר מתחת ל-1,074.

הזדמנויות השקעה עדכניות

אמש בוצעו שתי רכישות חדשות לתיק הקניון (יופיעו בטור שיתפרסם בשבוע הבא). הראשונה היא ABX , מניית חברת הזהב הגדולה. סקטור המתכות מתעורר ומתחזק ו-ABX היא השקעה "נורמטיבית" בתחום. אישית אנחנו לא מתלהבים יותר מדי מהשקעה בזהב אבל כשהניתוח הטכני מחייב, דעתנו אינה חשובה כל כך במקרה הזה כי חשיפת חסר לסקטור יכולה לעלות בנקודות בתחרות שלנו מול ה-S&P500. מי שרוצה לבחון אפשרות ספקולטיבית יותר יכול להסתכל על CDE שרק החלה להתאושש, עלתה ונתמכה מעל הממוצע ל-21 יום ונראה שמגיעים קונים למניה.

המניה השנייה שנרכשה אתמול לקניון המניות היא DVN . זאת בשביל לשמור על חשיפה נאותה לסקטור האנרגיה. אופנהיימר ממליצים עליה בעקביות והיא בצב טכני נוח: מעל תמיכה משמעותית וחלל פנוי לעליה.

נסיים את הטור עם גוגל (GOOG ). זו סבלה לאחרונה מסנטימנט שלילי אבל מה יוצר הזדמנויות טובות יותר מסנטימנט שלילי שלא מעוגן, עדיין לפחות, במציאות? גוגל ירדה ונתמכה מעל הממוצעים הנעים ל-21 יום ו-150 יום שנפגשו ב-535 וזו נחשבת הזדמנות רכש. הגנה מתחת ל-533. היא לא נרכשה לקניון המניות עדיין כי לא היה מה למכור בשבילה אבל היא בהחלט רלבנטית למי שמחפש טרייד טכני סביר.