צבי זיו למשטרה: גורמים בכירים בבנק פעלו מעליי ומתחתיי

המשטרה תזמן לעדות חלק ניכר מבכירי בנק הפועלים ■ תיגבה עדות גם משרי אריסון, אך רק לאחר קבלת עדות מאנשי הדרג הניהולי ■ במשטרה מודעים לכך שזיו מונע משיקולים אישיים - ולמרות זאת מבססים עליו את החקירה

מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, צבי זיו, מסר בעדותו במשטרה כי גורמים בכירים בבנק הפועלים פעלו "מעליי ומתחתיי" כדי לקדם עסקות שונות בבנק, וכי הם טיפלו, לטענתו, גם בבקשות מצד לקוחות גדולים - תוך עקיפת גורמים מקצועיים.

בעקבות עדותו של זיו מתכננים חוקרי המשטרה לזמן לעדות חלק ניכר מבכירי הבנק. מדובר בעדות בלבד, שלא באזהרה - אלא אם יתחדדו החשדות לגבי מנהלים נוספים.

ל-News1 נודע כי חוקרי המשטרה מתכננים אמנם לגבות עדות גם מאשת העסקים שרי אריסון במסגרת חקירת דני דנקנר - במיוחד לגבי המנדט הניהולי שקיבל דנקנר מאריסון, כפי שהעיד בפני החוקרים - אך הדבר יתבצע רק לאחר קבלת עדותם של אישים מהדרג הניהולי בבנק.

זיו - המצוי ביריבות חריפה מול היו"ר לשעבר דנקנר כיוון שפעל להתפטרותו מהבנק - כבר מסר כמה עדויות בפני חוקרי המשטרה, ובהן טען כי גם במקרה של עסקת רכישת בנק פוזיטיף הטורקי פעלו כמה גורמים, כאמור, "מעליי ומתחתיי", באופן חשוד ובלתי תקין.

עדותו של צבי זיו בסוגיית הבנק הטורקי מעוררת תמיהות, שכן זיו עצמו, יחד עם יו"ר הבנק לשעבר שלמה נחמה, הם שהובילו בשנת 2005 את עסקת רכישת הבנק הטורקי.

חוקרי המשטרה מבססים את החקירה נגד דנקנר במיוחד על דבריו של צבי זיו, שהעיד כאמור בפניהם. זיו מסר לחוקרי המשטרה מידע רב נוסף, והעלה חשדות נגד דנקנר בנוגע לשורה ארוכה של נושאים ולקוחות.

ממידע שהובא בפני News1 עולה כי על אף שמדובר בעד בעייתי המונע משיקולים אישיים - וחוקרי המשטרה לוקחים זאת בחשבון - מבקשים החוקרים להיכנס לחקירה מואצת לגבי כמה לקוחות גדולים של בנק הפועלים, במגמה לבחון האם הם טופלו באופן בלתי ענייני וככזה החורג מהחוק.

בשלב זה אנו נמנעים ממתן ביטוי לשמות הגופים ו/או אנשי העסקים בהם מדובר, שכן אין זה ודאי שהחקירה תסתעף לעניינם ו/או האם יוזמנו לחקירות.