יוון פונה לעשירי המדינה בחו"ל: "אני אוהב יוון, אני תומך ביוון"

נשיא הפרלמנט היווני: "אני מקבל בכל יום אי-מיילים מאנשים מאמריקה, אוסטרליה, אוסטריה, ששואלים כיצד יוכלו לעזור; אז עלה לי הרעיון לפתוח חשבון בנק למטרה הבלעדית של תשלום חובות המדינה"

נשיא הפרלמנט היווני, יליפוס פטסלניקוס, מקווה כי אזרחי יוון העשירים החיים מחוץ למדינה יסייעו לארצו להתמודד עם המשבר.

"אני מקבל בכל יום אי-מיילים מאנשים מאמריקה, אוסטרליה, אוסטריה, ששואלים כיצד יוכלו לעזור. אז עלה לי הרעיון לפתוח חשבון בנק למטרה הבלעדית של תשלום חובות המדינה", הסביר פטסלניקוס.

כחלק מקמפיין בינלאומי חסר-תקדים שנועד להזרים מזומנים ליוון השקועה בחובות, נפתחה קרן מיוחדת בבנק המרכזי של המדינה שאליה יכלו אזרחי יוון מכל העולם להזרים כספים למדינתם האהובה. הסלוגן של הקמפיין יהיה: "אני אוהב את יוון, אני תומך ביוון".

נזכיר כי בשבוע שעבר שני חברי פרלמנט בגרמניה, הכלכלה הגדולה באיחוד האירופי שנחלצה לעזרת יוון, אמרו כי ממשלת יוון צריכה לשקול מכירת כמה מהאיים שלה במטרה לצמצום הגירעון הגדול ביותר בגוש האירו.

"מול הסכנה לחדלות פירעון שעומדת בפניה יוון היא צריכה למכור את כל מה שהיא יכולה כדי לשלם החובות לנושים שלה", אמר יוסף סצ'לרמן, חבר בכיר בפרלמנט הגרמני. "יוון מחזיקה מבנים, חברות וקבוצה של איים לא מאוכלסים, כל אלה יכולים לשמש לפדיון החוב".