השבוע שהיה: מדד נדל"ן כחול-לבן דוהר לעבר השיא

בעוד שהתנודתיות של מנופים המשיכה להכביד על המדד גם השבוע, במרכז העליות עמדו שתי הנציגות של קבוצת IDB במדד - נכסים ובניין וגב ים - בלי סיבה ניכרת לעין

הבורסה המשיכה לטפס השבוע ועימה עלו גם מדדי הנדל"ן, אם כי בשיעור מתון יותר. בהקשר זה, החששות הכלליות מפני רמת המחירים בשוק ההון המקומי הן יותר נחלתו של מדד נדל"ן כחול-לבן מאשר של מדד נדל"ן 15, כיוון שהוא מתקרב במהירות לשיא ההיסטורי שלו.

בעוד שהתנודתיות של מנופים המשיכה להכביד על המדד גם השבוע, במרכז העליות עמדו שתי הנציגות של קבוצת IDB במדד - נכסים ובנין וגב ים - בלי סיבה ניכרת לעין. ההערכה היא שמדובר בעליות המקדימות את הדו"חות הכספיים השנתיים של השתיים, שיפורסמו השבוע.

נכסים ובנין עדכנה השבוע בנוגע לרכישת בניין מטה הבנק HSBC במנהטן, הנרכש בחלקים שווים על-ידה וע"י קונצרן כור תעשיות, וממנו עולות סטיות ביחס לדיווח העסקה המקורי באוקטובר; בעוד שבמקור הצהירו החברות כי הרכישה תבוצע ממקורותיהן העצמיים, מתכוונת החברה לקבל אשראי של 210 מיליון דולר לעסקה (63% ממנה, לפני הוצאות עסקה והשקעה בפיתוח) מבנק לאומי USA ולאומי המקומי. הבניין ישועבד לטובת הבנק, והשתיים יעמידו לטובתו ערבות של 105 מיליון דולר לפחות.

במקביל, מועד השלמת העסקה נדחה לאמצע אפריל - דחייה שאומנם אופשרה לפי ההסכם המקורי, אך משמעה הוא דחיית ההכרה בעסקה לדו"חות הרבעון השני. השתיים, כזכור, כבר הפקידו 20 מיליון דולר לפיקדון בנאמנות כמקדמה.

מעבר לים פעלה השבוע גם אלרוב. אלרוב נדל"ן, החברה הבת, אישרה ערבות של 70 מיליון אירו למלון הקונסרבטוריום באמסטרדם, הלוואה של 6.25 מיליון ליש"ט למלון קפה רויאל בלונדון ו-1.2 מיליון שקל עבור שירותי ניהול למנהליה. במקביל, החברה בוחנת רכישת מלון באירופה תמורת 130-160 מיליון אירו.

בתוך כך, ממשיכה אזורים לתגמל את בכיריה. החברה דיווחה כי תעניק למנכ"ל דוד נצר 698.3 אלף כתבי אופציות ששוויים כ-6.2 מיליון שקל לפי נוסחת בלאק אנד שולץ.

11
 11