עו"ד יעקב וינרוט לא יועמד לדין משמעתי בלשכת עוה"ד

החלטת ועדת האתיקה של הלשכה להימנע מהגשת קובלנה משמעתית נגד וינרוט היתה צפויה, בעקבות סירובה של פרקליטות מיסוי וכלכלה להעביר לידי הוועדה את חומר הראיות נגד וינרוט

עו"ד יעקב וינרוט לא יועמד לפי שעה לדין משמעתי בלשכת עורכי הדין - כך החליטה היום (ב') ועדת האתיקה במחוז תל-אביב של הלשכה.

הדרישה להעמיד את וינרוט לדין משמעתי הועלתה בעקבות הגשת כתב האישום הפלילי נגדו בפרשת שוקי ויטה, בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון, שהן עבירות שיש עמן קלון.

החלטת ועדת האתיקה להימנע מהגשת קובלנה משמעתית נגד וינרוט היתה צפויה, בעקבות סירובה של פרקליטות מיסוי וכלכלה להעביר לידי הוועדה את חומר הראיות נגד וינרוט.

לפי ההערכות, הפרקליטות איננה ששה לחשוף את חומר החקירה שבידיה לאנשי הלשכה, מחשש שמא יתברר כי התיק נגד וינרוט חלש מבחינה ראייתית ומושתת כולו על ההערכה כי שכר-הטרחה שגבה וינרוט מויטה היה נמוך במיוחד - הערכה שאותה יוכלו אנשי הלשכה להפריך בקלות.

שלב ההוכחות במשפטם של וינרוט וויטה ייפתח בעוד כחודש בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. החלטת ועדת האתיקה של הלשכה מבטיחה כי הוא לא יצטרך להתגונן בהליך משמעתי במקביל למשפטו הפלילי, וכי הליך משמעתי יתקיים רק אם בסופו של דבר יורשע בדין.

נגד וינרוט הוגשה לוועדת האתיקה תלונה בדרישה להשעותו מעריכת דין. כדי לדון אם להגיש נגדו קובלנה לבית הדין המשמעתי פנה לפני כחודש יו"ר הוועדה, עו"ד אפרים נוה, לפרקליטות בבקשה שגרתית לקבל את חומרי החקירה. ואולם, עו"ד רותם שגיא מהפרקליטות השיב כי "העברת חומרים בשלב זה, בטרם העידו העדים במשפט, עלולה להפריע לניהול התיק, ולכן אין מקום להעברתם בשלב זה".

"באיזון האינטרסים השונים, לנוכח הציפייה כי התיק יתנהל במהירות וביעילות - אין לדעת הפרקליטות בשלב זה מקום להעברת חומר החקירה, שהיקפו רב, לוועדת האתיקה", מסר דובר משרד המשפטים בשם פרקליטות מיסוי וכלכלה. לדבריו, הפרקליטות נהגה באותו אופן במקרים דומים בעבר ואינה פועלת באופן חריג בתיק זה.

בתגובה לוועדת האתיקה שהגיש לפני כשבועיים בא-כוחו של וינרוט, פרופ' דוד ליבאי, נטען כי על הלשכה להימנע מלהעמידו לדין משמעתי, בשל הסיכוי הגבוה שיזוכה בסופו של יום במשפט הפלילי.

לדברי ליבאי, השעייתו של וינרוט תפגע קשות גם בלקוחות הרבים של משרדו. "אנו פונים אליכם שלא לחרוץ דין במקום בית משפט", כתב ליבאי לוועדת האתיקה, "לא להרשיע את וינרוט ללא משפט, להמתין לפסק דינו של בית המשפט ולא ליזום שום מהלך של השעיה זמנית. כל עוד וינרוט לא הורשע בדין הוא זכאי, וממילא הוא זכאי להימנות עם קהל עורכי הדין בישראל".

יו"ר ועדת האתיקה, עו"ד אפרים נוה, סירב להתייחס לדברים.