העליון דחה את בקשת גאידמק נגד חיובו בערבות של 3 מיליון דולר

רובינשטיין: "אכן הערבות נמצאת ברף גבוה - אך הדבר נבע מעושרו של העורר, שהציג עצמו לפני שנים אחדות כ'שווה' 1.5-2 מיליארד דולר" ■ "העובדה שגאידמק עזב את הארץ מותירה ספק באשר לכוונתו להתייצב למשפט"

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, דחה הערב (ב') את הערר שהגיש איש העסקים ארקדי גאידמק על חיובו לשלם את יתרת דמי הערבות שנקבעו לו בסך 3 מיליון דולר.

באשר לגובה דמי הערבות שנקבעו לגאידמק כתב רובינשטיין: "אכן זו נמצאת ברף גבוה לעומת אשר הוטל בעבר, אך הדבר נבע מטבע הדברים מעושרו של העורר, שהציג עצמו לפני שנים אחדות - כפי שציין בית המשפט המחוזי - כ'שווה' 1.5 עד 2 מיליארד דולר.

"בהתחשב בגודל רכוש כזה לא היתה הערובה שהוסכמה בשמי מרום, גם אם לאדם מן היישוב היא נראית גבוהה מאוד. אף אם נניח כי רכוש העורר נפגע במשבר ומסיבות אחרות, קשה להניח כי התאייד, ואם סבור העורר כי יוכל לשכנע בנפילה רבתי עד כי אין בידו לעמוד בהסכמתו - עליו להתייצב לשם כך".

לדברי רובינשטיין, העובדה שגאידמק עזב את הארץ "מטעמים כאלה או אחרים מותירה ספק באשר לכוונתו להתייצב למשפט, ובלעדי התייצבותו יסודות טענותיו רעועים".

בא-כוחו של גאידמק, פרופ' דוד ליבאי, ביקש שהות קצרה לאחר שתינתן החלטת בית המשפט העליון, כדי לאפשר לגאידמק לשקול את צעדיו.