דלק מקימה רשת מינימרקטים חדשה תחת המותג מנטה

תקים עד סוף השנה 10 סניפים בתוך מתחמי תחנות הדלק ■ סונול מתכננת להקים סניפים גדולים של Sogood מחוץ לתחנות הדלק ■ דור-אלון תפתח השנה 11 סניפי אלונית נוספים בקיבוצים ובמושבים

התחרות בין חנויות הנוחות של חברות הדלק מול רשתות השיווק עולה מדרגה. ל"גלובס" נודע, כי רשת מנטה של חברת דלק , הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, תחנוך בעוד 3 שבועות סניף ראשון ברשת מינימרקטים שהיא מקימה.

בעוד שחנויות הנוחות של מנטה משתרעות על שטח ממוצע של 50-60 מ"ר, במנטה החליטו להקים רשת מינימרקטים שישתרעו על שטח של 130-140 מ"ר.

המינימרקטים החדשים יכללו את מרבית הקטגוריות הנמצאות בסופרמרקט, לרבות מקרר גבינות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון לבית, חיתולים, מוצרי מזון יבשים לרבות שימורים ומוצרים בסיסיים, מוצרי מזון קפואים ועוד.

בשנה הקרובה תקים החברה 10 סניפים בתוך מתחמי תחנות הדלק. הראשון יוקם בבאר-יעקב, ולאחריו יוקם סניף בצומת הכפר הירוק.

יצויין כי רשת מנטה מפעילה היום 10 סניפים מחוץ לתחנות הדלק. עם זאת, אין למנטה סניפים בתוך הערים.

לעומת זאת, רשת yellow של פז מפעילה 5 סניפים בתוך הערים, ואילו רשת אלונית של דור-אלון מתפתחת בקיבוצים, וכבר היום יש לה 9 סניפים במושבים ובקיבוצים, כאשר הכוונה היא להחליף באופן הדרגתי את הצרכניות בסניפים של אלונית.

"אני מעריך כי נסיים את השנה עם 20 חנויות בקיבוצים ובמושבים. היעד שלנו במכירות חנויות הנוחות בתחנות הדלק, בקיבוצים ובמושבים, יחד עם רשת AM:PM, הוא להגיע תוך שנתיים למכירות של מיליארד שקל - ועברנו כבר שני שליש ממנו", אומר מנכ"ל דור-אלון , ישראל יניב.

ברשת Sogood של סונול בוחנים פורמט ליציאת רשת הנוחות מחוץ לתחנות הדלק. הרעיון הוא ללכת צעד אחד קדימה ולהקים סניפים בגודל של 200-300 מ"ר.

"הפורמט של חנות נוחות רגילה או הפורמט שחברות אחרות יצאו איתו, לא כל-כך מוצלחים. כשאתה פותח סניפים מחוץ לתחנות, התקורות הרבה יותר גבוהות עד כדי הבדלים דרמטיים. אנחנו שוקלים ללכת למשהו יותר גדול בכיוון של AM:PM ולא לחנויות של פיצוציות. נוכל לעבוד במחזורים גדולים יותר, במגוון גדול יותר, ואני חושב שנהיה גם רווחיים יותר", אומר סמנכ"ל השיווק והקמעונאות בסונול, יורם כהן.

* תתחרו ברשתות השיווק?

"גם כשאנחנו מוכרים חלב ב-Sogood יהיה מי שיגיד שזו תחרות. זו אבולוציה של חנויות הנוחות".

לדברי סמנכ"ל השיווק והקמעונאות של חברת דלק, אייל נווה, "אנחנו מתכוונים לפתוח איפה שאנחנו חושבים שזה יעשה כסף. yellow לא מרוויחה בשום עיר. ברחוב החשמונאים בתל-אביב, למשל, yellow לא עושה כסף כי התחרות היא מול פיצוציות, ובמשוואה הזאת אנשים נכנסים לפיצוציה כי yellow נתפס יותר יקר. אין לנו מטרה להיכנס למקומות שנפסיד בהם כסף".

לדברי מנכ"ל חברת פז, יונה פוגל, "אנחנו בתקופת פיילוט. חלק מהחנויות מוכיחות את עצמן, וחלק בתהליך של התפתחות. אנחנו בוחנים את הפורמט. נפיק את הלקחים וניישם אותם, אבל אין ספק שאנחנו מובילי שוק חנויות הנוחות - גם בתחנות וגם מחוצה להן".